Davids "födelsedag"

D fyllde 23 år i tisdags och igår så hade vi fika för honom.
Hade tänkt att det skulle va lite lugnt och städat, men som vanligt så blev det fullt hus. Vi tycker ju om det och hoppas att vi inte skrämmer bort våra gäster. D va orolig att folk hädanefter kommer tacka nej för att det är för stökigt (inte orent) hos oss.

Vi började dagen med ta med Neo till tandläkaren för första gången och det gick bra. Hans tänder var fina, det lilla hon fick se. Han gillade det inte alls. Fick massa info men vi gör redan som vi skulle, lyssnade bra på Barnmässan när vi var där när vi väntade Neo, kanske kunde borsta lite bättre men det är inte helt lätt, han vill ju själv.
Sen åkte vi till K-d. Lunch på Ikea och en liten shoppingtur :)
När vi kom hem så började jag göra iordning tårtan som jag bakade hos Lisa. JAg ville inte att D skulle se så det blev en massa smusslande och "titta inte hit" osv..

Resultatet:


















Försökte göra en kopia av Davids gitarr, Gibson SG Angus Young. Helt lätt var det inte men väldigt roligt. Jag älskar att få göra sånna här saker.

Runt 16.30 började gästerna komma och efter en stund var vardagssrummet fullt. Tror att Neo och Tindra hade roligast av alla :)



Trött kille säger godnatt!


Innan jag fick lägga mig så sa jag heldå till de sista gästern, D hade gått för längesen, skulle repa han. Sen klippte jag Nina som, om jag för säga så, blev skitsnygg i håret. Så vill jag ha det, jag hoppas att hon blev nöjd för jag fick helt fria händer och då vet man ju inte...
Sen packade jag in Annies och Chanels doppresenter och gjorde egna kort till dem.
Planerade lite för Chanels doptårta oxå, sen var det sängen. Trodde jag, men Neo hann före...
Han vaknade och var så ledsen och orolig. Han ville inte va i sin säng utan bara ligga i min famn. Somnade direkt jag vaggade honom lite men klarvaken när ja la ner honom. Så det var bar att sitta upp, tills ryggen ömmade för mkt och vi la oss i min säng. Det gick bra, men han ville ligga så tätt så tätt och var genomsvett så jag försökte flytta mig lite men det var lönlöst. Han vaknde hela tiden och kände så jag var nära och borrade in sig i mig. Lille plutten. Vid halv 2, eller var hon halv 3, orkade jag inte mer utan väckte D på soffan som fixade välling och sen somande han i sin säng och vi fick lägga oss i vår. D somnade på mindre än 1 sek och jag var nog vaken 1h till, låg på spikmattan och tillslut somnade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback