Krupp

Inatt var den hemskaste natten i mitt liv.
Skrutten har ju varit snorig i några dagar men började bli bättre under fredagen och lördagen så jag trodde att han skulle bli frisk. Istället så började han bli hes på kvällen och lite rosslig under natten. Vid 3.30 tiden så vaknade jag av att han rosslade mer och mer (hade sovit väldigt lätt hela natten och lyssnat på honom) så då tog jag och mamma upp honom och sen ringde vi sjukvårdupplysningen. Lillen hade fått krupp så vi fick en ambulans till oss och fick åka brådskande med blåljus till K-d sjukhus. Det var kul tyckte Neo, inte jag lika mkt. Otroligt vad skumpigt där e där bak, mådde så illa.
På sjukhuset fick vi hjälp snabbt så lillen började bli bättre och efter 2 timmar fick vi åka hem. Det var så synd om honom och jag mådde så dåligt när han hade det jobbigt under natten. Ni som haft barn med krupp vet vad jag menar, det var det värsta ljud man kan tänka sig tror jag, det lät som han skulle kvävas ihjäl och han var så rädd.
 
Han har "rökhostat" hela dagen och har varit väldigt gosig. Men jag hoppas att detta var en engångsförteelse, även om jag vet att det är vanligt och att det oftast är återkommande. Ärftligt e det oxå och mer vanligt hos pojkar. Nu vet jag vad vi kan göra för att lätta för honom iallafall. Men blir det så igen så skulle jag ringa efter ambulans direkt och åka till k-d.

Så idag har varit en seg dag. Vi har varit lite trötta och ur gängorna. Neo har mest gosat och varit lugn.

Tur att mamma och pappa var här igår annars vet jag inte vad jag hade gjort. De åkte vid lunch men jag vet att jag har flera runtomkring som hjälper till om vi behöver. TACK alla för att ni e så goa! Älskar att bo på landet!!!

Igår så firade vi Andreas som fllde 25år i tisdags. Vi var i hans föräldrars stuga vid Tennsmide, Arvika, och fick jättegod mat. Var väldigt kul att träffa hans släkt och få se deras fina stuga.



Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

D hade krupp som liten, och Lilla O, vi vet hur det är, bara att ringa!

Fick du medicin så du har hemma?

Kortison?

Postat av: Jess

Pillargontanten: Läkaren ville inte skriva ut medicin för att han e så liten. om han blir så dålig att han måste ha medicin så vill de ha in honom på sjukhuset, men jag fick molipect utskrivet som jag ska hämta imorgon, allt var stängt imorse. Det kan jag ha som förebyggare. Kortinsonet kan ge biverkningar och de vill inte att man ska behandla småttingarna själv.

Mina syskon hade oxå krupp. Hemsk sjukdom.

Du e go, kanske ringer om det knipar, men bara i nödfall, stör inte er skönhetssömn i onödan.

kram kram

2009-08-23 @ 21:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback