2 jobbiga nätter

Är du känslig för bajs-prat så sluta läs nu!

Åh vad jag fick äta upp att jag sa att Neo va duktig och sov om nätterna...
Natten till igår skrek han hjärtskärande nästan hela natten, han sov i 5-20 min intervaller och var hysterisk därimellan. Ingen av oss fick sova mkt då. Hoppades att han hade en dålig natt men det var samma sak igår.
Vad är det för fel? Vi blev både oroliga, arga och utmattade.
Jag var rädd att det var öroninflammation, så upp med ungen och tog tempen, men ingen feber. Ringde sjukvårdupplysningen, som hade 30min väntetid, jättekul kl.03. Sköterskan sa att de kan ha öroninflammation även om de inte har feber så jag skulle trycka honom på öronen, han reagerade inte, hade då somnat gott i sin pappas famn. Så det kunde vi utesluta, hon frågade då om förstoppning. Och ja han har haft svårt att bapa i några dagar, får ta i så han nästan spricker och det kommer oftast bara små kulor men ibland är det normalt. Fick tips att massera honom medurs på magen och massera i rumpen med vaselin på en tops. Annars köpa laxermedel och det känns inte så roligt på en så liten. Om han skrek mer skulle vi åka in med honom för det var inte bra att skrika av smärta.

Nästa gång han vaknade skrek han hysteriskt och vi fick båda hjälpas åt att hålla i honom på skötbordet medans jag masserade. Magen var stenhård på honom, och han skrek när jag klappade honom på rumpan. Efter en stund lugnade han ner sig. Sen sov han i 3h, så skönt. Vaknade och var pigg imorse, kändes mkt bättre. När jag gjorde honom iordning så masserade jag honom igen på magen och i smörjde in rumpen. Då kunde han bapa, och det var ordentligt och stenhårt. Smörjde igen och mer kom ut, sen var han så lycklig.
På kyrkis så bapade han igen, helt normalt, så glad jag blev. Hoppas att det håller i sig nu.

Jag tror att vällingen är boven. Den kan ju förstoppa deras små magar och nu har jag fått en massa tips på vad man kan göra. Mala ner 1 msk linfrön, bildar slem med vätskan som gör att det blir mer lättsmält och smörjer tarmarna samt ger Omega3 eller ta 1 msk messmör eller 1 msk katrinplommonpure. Katrinplommon hjälper inte på Neo utan jag ska försöka med linfrö först och se hur det går annars köper jag hem messmör och testar.

Ska även ge honom mer vatten, försöka få i honom några droppar mellan måltiderna oxå.

Kommentarer
Postat av: Annika

aah vad synd om min lilla skit.. ge han massa pussar fran gudmor!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback