Jobbat lite

Imorse fick jag gå upp i otten, usch vad ovant och hemskt det var.
Jag skulle va på Karlstad Universitet innan 8 för att sminka. Det var ett reklamjobb för den nya Handelshögskolan som blir i K-d. 9 modeller skulle sminkas av mig och få håret stylat av en tjej från Soda.
Det är kul att göra sånna här jobb, ganska enkelt och tacksamt. Lätta maker som går fort. Skulle va kul att få göra något extremt snart, va längesen.
Alla, utom en väldigt dryg tjej, blev jättenöjda, men det spelar inte så stor roll om de blir nöjda elelr inte. Modellerna har ju inget att säga till om, de ska bara sitta snällt och bli stylade, oavsett om de gillar det eller inte. Detta fattar ju riktigt modeller, men inte alla i sånna här jobb, det var ju studenter som agerade modeller idag.
Meningen är ju att projektansvarig, fotograf och iblnad öven makeupartist och frisör (annars följer vi order) bestämmer hur det ska se ut, för de vet ju hur det blir och vad som gäller.
I detta fall var det en tjej som irriterade mig otroligt. Hon hade taskig attityd direkt hon kom. Gillade inte vad frisören gjorde, trots att det blev jättefint, gillade inte sminket, trots att hon blev jättefin och blev tjurig och ville inte va med. Lät som en trotsig 3åring, så tragiskt. "Om jag inte får som jag vill, vill inte jag va med". Ingen brydde sig särskilt mkt om henne men jag gjorde om hennes läppar så blev hon nöjd sen, iaf tillräckligt för att vilja plåtas. Jag fattar inte hur hon tänkte, trodde hon att hon skulle får en makeover eller något. Åh vag arg blir på migsjälv för att jag bryr mig...
Ja, ja 3timmar jobb, lite skönt med extra pengar.

På väg in i morse trodde jag inte att jag skulle komma fram. I en skarp kurva, som alltid e hal, och i denna kyla som en isbana, brukar jag släppa på gasen en bit innan för att slippa bromsa. Idag hände inget, shit tänkte jag, e det så halt att jag bara glider, försökte bromsa men inget hände, försökte motorbromsa men då skrek bilen fruktansvärt, försökte trycka på gasen men den var helt död. Bilen glider på i 80 genom denna kurva, bara det e läskigt. Det fanns inget motstånd, då fattade jag att gasen hade låst sig, lite oroväckande. När jag kom upp på raksträckan så vågade jag bromsa hårdare och efter en stund så började bilen bromsa och gasen hade släppt. Sen gick det bra och det blev inte så igen. Jag säger bara: Fredag den 13!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback