En (nästan) barnfri dag

Imorse var vi inte vakna länge tillsammans. Åt frukost sen somnade vi om, jag och Neo.
När vi vaknat så skulle jag strax göra mig klar för att åka på föräldrautbildning i Grums. Idag var det en logoped där som pratade om vikten av att prata med  sina små, redan när de kommit ut. Summan av kardemumman var att om vi inte uppmuntrar till att prata så kommer de får svårt att läsa och skriva sen. Det mesta var sunt förnuft men lite pedagogiska tips bjöd hon på iaf. Trevligt att träffa de andra mamorna, idag var det bara jag och Therese, båda utan barn och en mamma till och hennes parvel.
Efteråt så köpte jag medicin till Neo och sen handlade jag mat, tog ganska god tid på mig, kände mig inte stressad.

Åkte från Grums strax innan 17 och hade nästan kommit till Malsjö när jag blev omkörd av en brandbil och blev lite nyfiken på vart den skulle, hängde på bakom och såg att den svängde mot Värmskog. Usch inte en brand till tänkte jag. Jag visste att det att det var väldigt slirigt i skogen efter resan några timmar tidigare så jag körde sakta. Efter någon minut kom jag fram till olyckan, det var en buss som krockat med en liten bil. Just då visste jag inte så mkt, var första bilen på min sida på plats efter brandbilarna. Gick fram för att se om jag kunde hjälpa till, såg ju att det var skolbussen som låg i diket. Men de var många brandmän och poliser där och de väntade på ambulanserna,  fick höra att det handlade om 3 pers. Senare fick jag veta att busschauffören klarat sig bra och bussen var tom, i bilen däremot, som bara var skrot, fanns 2 unga killar som är bröder till en nära vän till D och mig, D känner ju dem i bilen oxå. Det verkar som att det kommer gå bra för dem, D har pratat med vännen, och de väntar på operationen men det handlar om benbrott, inget livshotande som tur är. Men det får en att tänka till. Satt och väntade från ca: 17.10 till 18.40 så jag hann bli rejält kall. Tur att Neo var hemma.

När jag kom hem lagade vi mat och sen åkte jag till förre kassören för VSK och fick en genomgång. Känns som att jag kommer att fixa det och snart ska jag sätta mig med Lotta snart och gå igenom en del andra saker, det blir nog klurigare än det jag fick visat för mig idag. Men det ska väl gå.
När jag kom hem därifrån var det bara att ge lillen mat och lägga honom så inte mkt kel idag inte...

Ska til Arvika imorgon bitti, D ska på något träff ang att jobba i Norge och då tänkte jag passa på att ta en tur på stan. Fick ett paket från Libero för ett tag sen som ska hämtas ut på Lindex bland annat. Sen ska vi till K-d, hälsa på mamma och syster.
Just det, D har blivit kallad på intervju till Norge, Lilleström, så dit åker vi nästa veckan, hoppas, hoppas! Inte vill jag eg att han ska till Norge, men om han ska ha ett resejobb kan han ju lika gärna jobba i Norge som betalar mer. Vi får se vad som händer. Han pratade även med ett jobb i måndags, i Glava, som tyckte att han verkade intressant så det känns lite ljusare nu.


Kommentarer
Postat av: Jenny

usch vad otäckt, tur att det gick bra med dom.



tackar inne på denna kommentar med för utmärkelsen :)

kraam

Postat av: Lotta

Va skönt, för D alltså, med ev jobb på gång!

Vi andra finns ju runt omkring om det skulle bli ensamt!

Kram!

2009-01-21 @ 09:55:39
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Annika

Ah vad harligt med jobbutsikter for D...Norge ar ju battre an inget...:)kram

2009-01-21 @ 10:46:51
Postat av: Sandra

inget att tacka för:)

Skönt att det verkar finnas en ljusning med jobb!



Usch, vilka var det som krockade?



2009-01-22 @ 21:09:47
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/
Postat av: jenny

Tack så mkt :)

nej inte ett dugg lätt .

kraam

2009-01-23 @ 11:04:38
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback