Feberfri

Nu är skrutten vaken.
Tog tempen på honom direkt och den visade 36,4! Han är ändå lite varm, vilket bevisar att han inte behöver mkt kläder på sig när han sover. Inatt sov han i egen säng hela natten, vilket är svalare bara det, i bara t-shirt och blöja med en filt på sig. Han brukar ha pyjamas och täcke, fast inte om han sover hos oss då räcker det med pyjamas.

Skönt att han är piggare och feberfri för annars hade jag nog inte kunnat åka ifrån honom idag. Vi ska nämligen på hockey, fick det i julklapp av D och sen ska vi äta. Under tiden e skrutten med sin farmor och farfar. Ska bli roligt att göra något med bara D, men då ska man inte behöva oroa sig heller annars försvinner ju hela grejjen.

Nu kurrar det i magen, har druckit en kopp te men nu väntar moroten och äpplet. Är så mkt fräschare än en smörgås och jag är mätt längre. Jag försöker äta lite nyttigare, följer ingen diet eller så men tänkte väl hålla mig ifrån socker och jäst iaf, och minska kolhydraterna och öka frukt och grönt. En dag till gott ska jag få ha iaf.

Igår tex var jag så sugen på efterrätt så vi gjorde kaffe med lite amaretto i och toppade med grädde med amaretto i. *Ilove amaretto!!! Inte nyttigt men klart bättre än en chokladkaka, nu åt vi visserligen lite chips oxå men det va bara fr att det fanns, jag va eg inte sugen. Det är så dumt, jag ska lära mig att bara äta om jag verkligen vill ha, tänk först ät sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback