Fortfarande sjuk

Neo blir inte bättre, snarare sämre med hostan så jag är inte på topphumör.
Det gör så ont i mig när han inte mår bra. Han hostar som attan och igår grät han när han hostade så imorde ringde jag till första BVC och sen till VC för att få en läkartid. Kl:11.20 hade vi tid men kom inte in förrän nästn 12, seg doktor och inte var han trevlig heller. Han konstaterade att det inte satt i lungorna, vilket jag var rädd för, så det fanns inget mer att göra än att fortsätta ge honom Bricanyl. Är han inte bättre inom 1v så ska vi ringa igen.
Ska även ge honom alvedeon/panodil för febern. Måtte han bli bra snart.
Han har tappat matlusten, vill bara amma eller ha mjölkersättning, kanske är det jobbigt med mat när han är slemmig i halsen, han hostar väldigt när han äter iaf. Har fått upp mjölkproduktionen de här dagarna, tur är ju det!

Nu har han äntligen somnat, han har inte velat sova själv de här dagarna och blir panikslagen när jag försöker lägga honom i sin säng. Lägger vi oss tillsammans i vår så somnar han ganska snart, men han bökar runt så vi får en dålig söman båda två, men vad gör man inte för sin lilla parvel när han e sjuk.
Är det inte konstigt hur kroppen fungerar, jag har knappt sovit på 2 nätter, i natt tex fick jag sova i 20min-intervaller, han vaknade och grät varje gång han hostade. Men ändå e jag inte trött. De är häftigt att va mamma, säger så för D känne rinte alls samma sak ;)

Det är på grund av att Neo är sjuk som jag inte har tid att blogga så mkt.


Kommentarer
Postat av: Therese

Trevligt att du tog på dig kassör jobbet.. Vill du börja spela så kan jag ge privat lektioner vettu!!

Tråkigt att den lilla inte är pigg, man lider så när de är sjuka!

Hälsa familjen

Kram

2009-01-20 @ 10:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback