6 månader

Jag är inte så orolig längre för jobbet. Inte för att jag är säker på att jag får va kvar men jag måste lära mig att inte jaga upp mig i onödan, jag är en riktig grubblare vilket inte många tror om mig, tror jag. Eller det kanske märks i min blogg. Många tror att jag alltid är glad och bekymmersfri men ack vad de bedrar sig ;) Nej så illa är det inte, är oftast glad och speciellt när jag är bland de jag gillar men jag tänker mkt och jag analyserar och tänker lite till och grubblar och kan haka upp mig på saker, inte bli arg eller så, är inte långsint, men jag tänker ofta på om jag kunnat gjort saker si eller så, annorlunda eller bättre och det kan handla om saker som hände för 10 eller 20år sen, eller idag...det retar mig...så ja, jag måste lära mig att slappna av. Ibland är det svårt att somna, men jag har blivit mkt bättre. D är ett bra stöd, han tog tag i mig igår när jag gick runt här som en skållad råtta och inte kunde slappna av. Har även fått salvia av Marie som jag ska bränna under fötterna för att bli av med mina demoner, har itne testat än men det vore skönt om det fungerade.
Jobbet då! Jo jag pratade med chefen i em och det handlade om samma nedskärningar som de kämpat med i ett år snart. De vet inte vilka som drabbas, inte hur många det blir eller vad som kommer hända med de som varslas. Chefen hoppades på att vi inte skulle bli drabbade och det verkade otroligt eftersom de visst har massor att göra, har både frivillig övertid och beordrad samt fått förlänga vikariat och ta in personal från andra avd. för att täcka upp kundtiden. Det är ju skönt att höra. Jag måste verkligen åka dit och hälsa på, har bara varit där 1gång sen Neo kom. Finns inte riktigt tid bara när jag är i K-d. Men jag har lovat att avsätta tid för dem, kanske ska åka tillsammans med Annica.

Imorse var det BVC dax igen, som jag har längtat. Tycker ju att Neo har växt som attan, men det tycker jag alltid ;) Han hade blivit lite större, följer sin kurva jättebra så han hade inte blivit så stor som jag trodde. Han väger nu 9262g och är 69,5cm lång. Läkarkontrollen (6mån) gick bra, fick även kikat i hans öron, han gnuggar så på dem och drar i demså jag ville kolla att han inte har öroninflammation men det såg inte så ut. Han hade väldigt mkt vax i vänstra örat så det ska vi ta bort genom att droppa matolja(!) i örat på honom och sen ska de kika i örat igen så att det ser fint ut.
2 sprutor fick han och det gjorde ont, grät så stackaren men så snart de släppt honom och han fick stå upp igen så gick det bättre. Han vill ju alltid va glad så han försökte skratta samtidigt som det gjorde ont så han gråt-skrattade en stund efteråt.

Trodde att han var oberörd av sprutorna men efter någon timme blev han trött och sov i 3 timmar ute, när vi gick på promenad och tränade. Farmor och farfar kom för att gratta honom på 6månaders dagen och då började han få feber. Han blev varm och vattnig i ögonen och trött. Tog tempen och han hade 37,6 inte särskilt högt men han blev slö av det, brukar ha 36,3. Han fick amma och halvsov en stund sen fick han kvällsmat men han var så trött att han bara ville sova och nu har han sovit hela kvällen, skönt för honom.

Grattis på 6 månaders dagen min lilla skatt!!!
Vart tar tiden vägen!?
Vi älskar dig över allt annat!!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis från fastern också!

Tiden, ja, vips så är de vuxna, det går så fort :O)

Kram!

Postat av: Annika

jag e lika dan.. skriva av sig brukar hjalpa mig massor.. o Andre kram pa dig och allt ordnar sig vet du :) puss

2009-01-15 @ 10:44:32
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Känner igen mig i det du skrev om inte kunna släppa vissa saker och sluta tänka. Jag har samma problem och har mycket lätt för att "analysera sönder" mycket, speciellt när det kommer till mig själv. Ger mig själv och mitt sätt att vara på en ny utvärderning varje dag. Föhoppningsvis kommer man väll till den dag då man faktiskt kan säppa allt detta men tills vidare är det väl något man får lära sig att komma över eller hitta genvägar runt.



Krama lillkillen från mig :)



kram tilda

2009-01-15 @ 18:45:16
URL: http://www.matildaawidin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback