Tog en liten paus

Oj oj oj vad det var längesen jag bloggade.
Jag har varken haft ork, lust eller tid. Litte snuten har varit förkyld sen helgen innan jul och det har blivit värre de senaste dagarna. Ja, på dagarna e han på topphumör och vi märker inte av det men på kvällarna och nätterna så e han så tät; gråter, skriker och kan inte sova. E så synd om honom. Vi har inte direkt fått mkt sömn. Någon som tycker att de läst detta förut, ja det var precis såhär vi hade det för någon månad sen.
Annars så har det varit fullt upp, passat på att va ute i det fina vintervädret som varit, grillat korv, åkt skridskor, lekt på isen, fikat med vänner å så. Vi har bara haft kul och tagit vara på dagarna innan D ska börja jobba igen.
Det kommer kännas så konstigt på måndag efter att ha varit hemma i en månad och inte jobbat mer än 6 dagar/månad innan dess. Få se vad som händer framöver, hur de ska jobba å så.

Neo växer så det knakar så det ska bli jättekul att mäta honom på tisdag, på 6månadersdagen. Det går så fort, snart 6 månader, kan inte fatta att han funnits så länge hos oss. Han ska även få sprutor då och D jobbar så jag ska dit för 1:a gången själv, eller eg så var jag själv sist för jag blev så arg på D i bilen att han inte fick följa med in. Ville inte att BVC-tanten skulle känna av att vi var ovänner. Jag e ju så larvig, jag vet, men jag har fått för mig att de tar honom ifrån oss om inte allt är perfekt. Är någon sjuk, fix idé jag fick när jag hade fött honom. Vet inte alls vart det kommer från, men när vi skulle till BVC 1:a gången var jag så nervös. Har väl sett för många Hollywood-filmer och Unga mödrar.

Nu ligger skrutten och sover, D är å repar med bandet, huset är städat, tvättkorgen är tom...så jag har fått en stund för migsjälv. Skönt faktiskt.

Vi började städa bort julen iförrgår och nu är allt borta. Känns riktigt skönt. Jag älskar julen men när nyår var över var jag trött på alla tomtar och julgardiner så då rykte allt, utom granen, den får va kvar tills på tisdag. Då ska vi fira att Neo fyller 6 månader och så ska vi dansa ut granen. Ni som vill komma är välkomna!!! Säg bara till så jag vet.

Mamma och pappa flyttar ju snart, den 23/1. Från hus till lägenhet, gissa om det blivit saker över när de rensat. En hel del har åkt till tippen, en del till antikhandlaren och massor till oss. Vi är så tacksamma för allt vi fått, hur bra som helst. Men sen e jag lite som min pappa, vill inte slänga i onödan, kan ju va bra till något så om jag inte hade haft D som e helt tvärtemot så hade vi nog inte kommit in i huset ;) Men mkt blev det iaf, det har tagit tid att sortera in i olika vrår å så. 
Jag brukar ha 1-2 dagar per år då jag går igenom alla lådor å sånt och slänger allt som jag inte kommer använda eller har haft på ett år så då ryker mkt. Brukar ta en kväll och en natt att göra det, tänk annars vad saker vi hade haft. Nu gjorde jag det ihop med det nya vi fått så det känns bra. Har fått mkt mer plats i datarummet, ska iväg till IKEA och köpa lite förvaringslådor så att det ser rent och fint ut i hyllorna. Tycker att det ger ett mer städat och harmoniskare intryck än när man ser varenda sak + att det är lättare att hitta vad man letar efter när det står på etiketten på lådan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback