1 årskontroll

Vi hade så kul igår.
Barnen lekte, med varann faktiskt. Annars brukar Eric va lite rädd för Neo som e lite hårdhänt med honom. Men igår så busade de, kramades å hade kul. Neo slängde ut allt han kom åt i Lindas kök till Erics förtjusning, inte vår...;)
När barnen somnat så gjorde vi en sallad och åt ost och kex till. Några glas vin slank ner oxå men det blev inte så mkt eftersom jag skulle köra imorse. Linda hade ett jättegott vin, Señorio de los llanos (reserva eller gran reserva) från Valdepeñas, Spanien, som jag verkligen rekommenderar.
Martin var ute och målade och när det mörknade så hade han nog ingen lust att sitta med 2 rödvinsdrickande kvinnor så han drog ut i skogen med B för att jaga grävling.



Imorse så var det då dax för den frukade BVC-kontrollen, som faktiskt gick bra. Kära Lotta erbjöd sig att följa med men jag kände att jag måste klara det. När vi kom dit så var han så nyfiken och gick fram till doktorn och kikade flera gånger (han hade ingen på rummet då) och gick glatt in till sköterskan. Men när jag började klä av honom så anade han oror och började streta emot lite. Vägning och mätning gick ändå bra, förutom huvud så han skrek och viftade med armarna.
Vikt: 11550g
Längd: 79,5cm
När det var dax för doktorn så fick vi först prata lite för sköterskan var orolig för att han fick feber och var sjuk i 10dgr efter förra, men vi kom fram till att han skulle få sprutorna, jag hade ju inte fattat att det onormalt, men om det blir så igen så skulle jag ringa. Doktorn, var den goa som vi brukar ha, han e så duktig med barn och så snäll, känns trygg. Han har sjävl en 1,5åring. Han klämde och kände på Neo och tyckte att det var en välskapt och fin pojk, Neo gillade det inte alls. Han hittade ett bråck i magen, vid bröstbenet, som jag frågat sköterskan om vid flera besök eftersom han blir så svullen när han äter och ibland annars + att jag kännt något hårt men hon tyckte inte att det var något men ansåg oxå att han var svullen. Det är ju ingen fara och det växer bort sa dokorn, ant därför hon inte gjorde någon stor grej av det. Sprutorna var inte kul, åh vad han skrek, det var nära att jag tårarna kom för det ljudet han gjorde från sig var inte att leka med. Stackars personal som gör detta varje vecka på flera barn i rad. Det tog en lång stund och många majskrokar innan han lugnade ner sig.
Sov i bilen hem och var sen febrig och gosig. Myste på soffan innan han fick mat och vi duschade, sen var ha lite piggare. Nu ligger han ute i vagnen och sover. Ska själv vila lite för det blev inte många timmar inatt. Therese skulle köpa med alvedon och nässpray till skutten så att han kan få sova utan feber inatt, mitt förråd var nämligen slut märkte jag, typiskt. Tur man har snälla vänner!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas han piggnar till fort.. Tycker så synd om dem när de måste uthärda sprutor och sånt.. Du är tuff när Amanda får sprutor är det Thomas som håller jag vill knappt se på!

Några planer inför helgen? Annars får vi ta och hitta på något kul tycker ja!

Kram

2009-07-30 @ 00:17:20
Postat av: Pillargontanten

Vilken tur att det gick bra på BVC!

Klart han är en fin och välskapt pojke, det visste vi ju redan :O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback