Fullspäckat schema

Idag har vi varit aktiva.
Vaknade vid 8 efter ytterligare en hel natts sömn. Ni som inte har barn vet inte hur bra ni har det som får bestämma själva när ni ska somna och vakna :) Men jag skulle inte byta bort Neo mot något...
Ända sen vi kom hem från kusten så har han sovit hela nätter, somnar 19 och vaknar 7-9...det ni, duktig kille!

Iaf så lekte vi en stund och åt frukost sen åkte vi till Grums för att handla, på väg hem fick jag sms från Lotta att vi fick komma och plocka hallon om vi ville. Så jag kastade in maten där den skulle va och åkte till Näs. Neo var överlycklig när han fick se Lotta, efter att först blivit vettskrämd av hundarna. Var nog för längesen vi var där nu...
Fick se nyaste familjemedlemmen, världens finaste katt - Fender.
Lotta busade med Neo och jag fick plocka hallon och kärsbär, Neo plockade röda vinbär som han tyckte var hur gott som helst.


Alla barn borde få bäxa upp så här. Tänk att få bo i Värmskog, tryggt och skönt med naturen och sjön vid husknuten. Och att ha en faster och "farbror" med en stor gård och en massa roliga saker.
Jag älskade att va hos min farfar och farmor när jag var liten och Lotta och Olas gård e lite som deras, fast ännu finare och med sjöläge, så det känns så kul att Neo får ta del av det med.

När vi kom hem så kom Therese och en jättetrött Amanda och fikade. Barnen lekte en stund men sen behövde Amanda sova. 
Då gick vi på en promenad och sen lekte vi lite på gatan tills faster Jenny och kusin Albin kom för att fira Neo. Neo fick en jättego mjukkanin och ett instrumentset: trumma, maraccas, kastanjett, tamburin, trumpet, cymbaler...jag har säkert glömt något. Farmor och farfar kom oxå. Fikade, igen, med glass och nyplockade bär.
Barnen lekte, Neo tyckte det var så kul att ha en "stor" kille på besök.
Efter en stund så kom Jocke och Malin. Vi lagade Thaimat när de andra åkt. Så gott, tack Malin för att du lärt mig hur man gör.

Albin lånade min mobil och fotade lite.

Jag, Jenny och Bisse letar efter en av Neos bollar som Albin skjutit ut på åkern. Vi letade en bra stund, Albin oxå, men det räckte med att Malin kikade lite så hittade hon den :)

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Önskar jag kunde gå och strosa med honom hela dagarna, och inte jobbade så mycket... Men men, jag har ju haft min småbarnstid, och nu får jag sova hur och när jag vill :O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback