Det blir en rolig kväll

Igår var en förvirrad dag.
Det började när jag skulle stryka skjortan, eller det började nog direkt jag vaknade, då tog jag fram dammsugaren istället och satte på den. Började skratta och ställde undan den, till Neos besvikelse, och tog fram strykbrädan istället. Kan säga att dte inte är så lätt att stryka med en nyfiken 1åringen som springer runt benen på en och ska skjuta iväg strykbrädan och dra i sladden till strykjärnet. När jag strykit klart märkte jag att skjortan luktade illa, ibland blir det något med tvättmaskinen så kläderna luktar möggligt, typ gammal banan...usch. Fick ta fram en ny men den strök jag bara armarna och lite fram på.
När jag skulle lasta in i bilen så hade bakluckan låst sig, ordentligt, handtaget satt fast. Irriterande, men jag höll mitt lugn, imponerad!
På väg till K-d var dte nära att jag glömde lämna Neo för jag höll på att svänga av mot jobbet...Framme hos syrran så var bakluckan fortfarande låst, men då var jag inte lika glad. Trött oxå.

På jobbet så satte jag nästan ner min kaffekopp irena maskinen, såg att det var rent men fattade inte, det var chefen som stoppade mig. Ingen bra start med asndra ord men sen gick dagen bra. Hoppas jag, ingen har ringt och sagt att jag missade något igår iaf.

När jag hämtade Neo så lekte en typ av kurragömma/tittut och Neo var hur glad som helst, syrran oxå men hon var trött, så många timmar lek med Neo tar ut sin rätt.  Han somnade direkt i bilen och sov ända hem, tills jag gav honom välling och sen sov han hela natten. Tills D ringde och väckte oss 8.45 imorse.
Jag la mig på soffan och tittade på Lipstick Jungle sen somnade jag med.

Idag åt vi hallon, vattenmelon och banan till frukost + lite yoghurt. Vi ska försöka äta lite bättre framöver. Mindre bröd och sånt och mer frukt och grönt. Ska väl inte va så svårt. Jag väntar nu på mitt kaffe och sen ska vi städa lite.
Neo har redan börjat meka med dammsugaren, måste ju kolla att det ser bra ut :)


Det är väl normalt att lägga upp bilder på sitt stökiga hem, eller...
Neos leksaker är överallt och möbler står hur som helst för det som Neo kan skjuta på, åker, oftast skjuter han iväg det och sen buttar/dra omkull det.
Han fick en kasse med bollar till av syrran igår, en med rosa, röda och lila bollar. Gissa om skrutten var lycklig.


I em ska vi till Linda och Eric. Barnen ska leka lite, vi äta mat och när de somnat ta några glas vin så vi sover kvar där inatt. Åh vad jag längtar, det ska bli så kul!!!

Imorgon blir det inte så kul. Neo ska på 1års kontroll och få sprutor, usch. Varken "vår" bvc-sköterska eller vanliga doktor är där + att D inte e med och det e alltid han som håller Neo hos doktorn, jag vågar inte hålla så hårt och blir gråtfärdig men vi ska väl klara detta utan pappa, eller hur Neo. Vi har ju träffat den andra sköterskan på barngruppen och läkaren hade jag på MVC. Det gäller ju att jag inte e nervös så går det bra. Håll tummarna för oss imorgon. Vilken mespropp jag e...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback