Blir så glad av solen

Solen sken hela dagen. Det var ett tag sen, gissa om vi varit glada :)
Jag tror nog att vädret är det som det pratas och bloggas mest om i Sverige.
Men det är ju inte så konstigt. För det regnar så otroligt mkt att när solen väl e framme så blir alla helt i extas men om det blir för många dagar så känner inte folk igen sig och då måste det klagas över att det är för varmt och att det är så synd om gräsmattan som inte får vatten. Men sen e det så synd om gräsmattan som aldrig får torka mellan regnskurarna. Ja inte e det lätt att va svensk, eller det e d nog, det gäller bara att klaga på precis allt. Så det är det säkraste tipset jag kan ge till nyinflyttade till Sverige.


Det är inte klokt hur mkt det har regnat.


Jag då, jo det kan nog hända att jag någon dag under högsommaren önskade att det regnade någon natt, men vi löst det med att vattna gräsmattan och blommorna. Jag har ju hellre 300 dagar sol än tvärtom. Men flytta, nej det är jag inte beredd att göra, men resa på hösten och våren det vill jag göra. Nu börjar ju vår ekonomi att stabilisera sig oxå så att vi har råd att göra det. Känner faktsikt att jag gärna e i Sverige på sommaren och åker resten av året men så har jag ju varit ledig hela sommarrna de senaste 4 åren, kanske inte kände så om jag hade 4v semester. Det får väl tiden utvisa.

Neo blir ju så glad när han får vara ute, visst kan vi va ute regniga dagar oxå, han bryr sig inte men när det hällregnar som d et gjort sista dagarna då e det inte kul. Inte ens Neo vill va ute. Vi gick ut efter frukosten, Neo var trött och hade nog tänkt sova men när han kom ut så fick han ny energi och busade gärnet. Sprang över till grannarna fler gånger, jagade katten å så...Tillslut så satte jag honom i vagnen och bestämde att han skulle sova, funkar alltid, men inte idag han skulle verkligen inte sova så vi gick hem igen. Men då kom han på att han var trött, men då ville jag inte gå med honom igen så han fick mat och sen åkte vi till Sigurd(affären) och han somnade i bilen och sov sen i över en timme, i skuggan, med alla fönster och bakluckan öppna, med babywatcher och mig 3m bort-ute.
När han vaknat så sprang han över till grannen och hjälpte till att vattna i växthuset och sen kom Linda och lille Eric på besök. Alltid lika kul att träffa dem. Eric har blivit så duktig, kan ni fatta han e 11månader och kan stoppa i klossar i rätt figur, som en trekantig kloss i trekanten etc. Jag e så impad. Neo bara kastar allt, men så e han duktig på annat. De har olika talanger de små liven och det är så kul.


Mkt saker blir det. Dett var innan de börjat leka och ännu mer saker åkte ut.

Fikade oxå, glass, hallon och grädde.

Neo gillar att skjuta runt på saker, spec med sina kompisar ombord.

När Neo lagt sig så kom Lisa, gullig som hon e så hade hon med mat. Det blev Quornfilé och en jättegod sallad till. Mums, får passa på med vegmat när D e borta. Det blev lite vin oxå och en massa skitsnack :) Imorgon så ska hon komma och hjälpa mig att måla klart uterummet, hon tyckte synd om mig som aldrig blir klar + att jag nog behövde lite hjälp för jag har fuskat lite och hon jobbar i färgaffär och ville inte veta av sånna fasoner ;) hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback