En tur till akuten

Idag hade vi så mkt vi skulle göra, massor med förberedelser inför midsommar och ett kalas.
LIlla söta Amanda fyller 1 år idag. Grattis!!!!

Vi åke till k-d, började på 4Sound och sen blev det mat och alkohol på Bergvik. Jordgubbar förståss men usch vilken kö, stod nog i 30min tror jag och Neo charmade alla. Sen åkte vi till Stuvbutiken för att köpa matta till uterummet, då såg jag att Neo var kletig i örat. Jag hade märkt det lite tidigare på dagen men då trott att han kletat snor som han gör överallt annars ;) Ringde sjukvårdsupplysningen som sa till oss att ringa VC. Där fanns inga tider utan de skickade vidare till akuten,  dit vi kom innan 15, som skickade oss till barnakuten där vi fick sitta i 1h innan vi fick gå tillbaka till akuten, för att barnakuten stängde...suck. Kl. 18.15 kom läkaren och konstaterade sprucken öroninflammation. Inte konstigt att han skrikit om nätterna, stackarn. Så nu får han antibiotika och ska väl bli frisk hoppas jag.

Känner mig så dum för att jag gnällt på att skrikit sen han fick feber förra helgen. Men han mådde bra och jag klämde på hans öron och han sa inget så jag trodde inte han kunde ha det då. Sjukvårdsupplysningen har sagt att barnen skriker om man klämmer dem på öronen om de har det så jag trodde på det. Men ändå känner jag mig dum. Hoppas att det inte gör ont längre nu när det har spruckit iaf, det ska ju lätta då. Min lille skatt.

Kvällen nu är lite stressig. Jag fixar med mat och D, Christian och Magge fixar med matten i uterummet. Blir så fint!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lilla skrutten då! Han var ju lite snuvig när han var här, men inte så gnällig :O)

Krama han från oss, vi vet precis vad du går igenom, Tilda hade upprepade Öroninflammationer som bebis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback