Lite gnäll...

Här leks det hela dagarna. Neo kräver massa uppmärksamhet och vill leka med mig, klättra på mig och mysa med mig hela tiden. Inte mkt annat som duger. Och det e helt ok, ganska mysigt, men mot slutet av dagen e jag lite less på honom och det är alltid då som D ska iväg, typiskt.

Det kanske e så i alla förhållanden med barn men det är jag som har allt ansvar, D hjälper till. Hur fel e inte det? Ska det verkligen  va så att jag ska behöva be honom att leka med Neo, mata honom och byta löja, borde inte det ske automatiskt. Och att det alltid e han som ska åka iväg, ska jag någonstans ska Neo alltid med mig. Nu vill jag oftas att Neo ska med mig, han e ju min och jag har ju skaffat honom och jag saknar honom om jag e ifrån honom. Men ibland e det skönt att komma iväg en stund, och då ska jag va tacksam för D som har hand om honom, och när jag kommer hem ska jag ta honom direkt för då e D såååååå trött. Jag trodde inte det skulle va så och jag blir så förvånad för hur könsuppdelat det blev, utan att jag ville ha det så. Antagligen har jag gjort något fel men jag vet inte rikigt när. Men på något sätt kan jag ändå inte va arg på honom, han har lindat mig runt sitt finger. Men det är väl så när man älskar någon, man får ta alla sidor  (i sunda förhållanden vill jag tillägga) :)

Dator e hur seg som helst, fattar inte, vi har rensat ut allt onödigt, kört olika program å så men den e ännu segare än innan, skumt. Någon som har något tips?

Varit på lunch hos Marie idag med Therese. Var jättetrevligt och barnen busade :) Kul nu när de märker av varandra. Neo e mest mammig men ibland ålar han fram till de andra oxå. Ska bli så kul att se dem växa upp tillsammans.

Annars har jag under lediga stunder mest kikat på mina auktioner på tradera, både saker jag vill köpa och sånt jag ska sälja. Ropade in ett stort klädpaket till Neo igår, förväntansfullt väntar jag på det. Hinner inte mkt mer innan Neo sover. Men han somnar kl.20 så då har jag kvällen på mig att grejja, borde lägga mig i tid ikväll. Ikväll va han så trött och då protesterar han oftast men somnar på 1min, men på den tiden hinner han rota runt i sängen. Va precis inne och kikade på honom och han ligger längst ner i sängen i en liten hög, jätteobehaglig position skulle jag tycka men han e ju mjuk i lederna, inte som jag :)

Några bilder från i lördags.
Vi var i Grums och handlade, Neo ville inte sitta i "barnstolen" i vagnen utan fick sitt bland maten.


Några bilder från idag.
Imorse fick jag på bild när Neo tog av sig tröjan. Han har börjat med det de senaste dagarna och drar den över huvudet :)

Mitt bland alla sina köksredskap, mammas lilla hjälpreda.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis! Välkommen till verkligheten!

Själv har jag lyckats föda upp tre ungar enligt mamma/pappa syndromet du beskriver. Det bara blir så tror jag, och jag tror det är så för de flesta, tyvärr!

Men att gnälla ur sig lite är bra, och du, jag tror det är "jobbigare" för småbröder, att ta ansvar, än för storasystrar...

Och vad är vi? Jo storasystrar, och vad är D och Stora O? Jo lillebröder!!! Hm...

Stå ut, det är det bästa, och ställ krav för guds skull!

Postat av: mamma

Håller med Lotta. Ställ krav innan det är "för sent". Visst är Neo underbar på alla sätt o vis men det är normalt att bli trött. Sedan får man en blöt puss och ett leende och då försvinner allt. Det är en underbar känsla. Jag vet!

Ha det bra och tack för helgen. Krya på dig. Pappa ligger nu och jag mår bra igen. Hälsa David. Kram mamma

2009-03-17 @ 17:06:56
Postat av: Anonym

varför inte lika gärna linda fast david runt en stolpe på bergvik, och låta folk kasta tomater på honom??

E nog inte så många 8-månaders barn som haft en pappa hemma i stort sett Hela dagarna sedan födseln väl?

2009-03-18 @ 20:43:35
Postat av: Lotta

Ingen kastar tomater på min lillebror om han står lindad runt en stolpe på bergvik, mer än jag!

Så är det bara!

Och visst är det så, inte många bebisar som fått ha BÄGGE förärldrarna hemma i 8 månader :O)

Varför är det nåt speciellt att just pappan är hemma??

Älskar er alla tre, och det nöter samtidigt att ha bägge hemma, vi klarar max semestern :O)

2009-03-18 @ 22:32:22
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jessica och Lotta, ni har ju valt helt fel kombination ;.) Själv är jag lilla-/mellansyster som lever med storebror (både barnets far och den nuvarande), funkar hur bra som helst, åtminstone i det avseendet ;)

Men storasystrar (och storebrorsor också) har liksom en benägenhet att själva ta på sig ansvaret för det mesta och det är inte så lätt att ta plats då, kan jag säga. Hur som helst - ni får väl göra upp ett schema eller nåt, se till att få tid för både varandra, Neo och er själva. Jag är också imponerad över att ni klarar att gå hemma allihop, jag skulle antagligen bli tokig ;)

Kram på er hela gänget!

2009-03-19 @ 08:53:37
URL: http://www.lakritspistolen.se
Postat av: Lotta

Sj, tycker jag att kombinationen är helt kanon, Jag bestämmer! Får som jag vill! Och kan gnälla! Småsyskon brukar göra som storasyrran säger, eller hur D?

Håller med lillasyster, jag är imponerad av att ni orkar, jag håller på att bli tokig bara under en semester gemensamt!

Stå på er!

2009-03-20 @ 18:54:57
URL: http://pillargontanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback