8 månader och ett besök på akuten

Jag vill börja med att gratulera min lille Neo på 8 månadersdagen. Grattis älskling, mamma älskar dig!!!


Det var ett tag sen som jag orkade blogga. Denna veckan har gått i ett. Kommer knappt ihåg vad som hänt.
Jag kan ju börja bakifrån, med idag.
Hela familjen åkte till Arvika, D skulle hämta ut linser och vi behövde handla mat. Fikade oxå på Nordells,
När vi skulle gå så hände det som inte får hända. Vi hade satt Neo i vagnen och var på väg ut då slänger han sig ur vagnen. Va han skrek och alla tittade fördömmande på oss. Inte nog med att man får panik för att ungen ligger som en fläck i golvet, man ska må dåligt för andra som sitter bredvid. Kände oss som världens sämsta föräldrar. Det gick iaf bra med Neo, han hade kinden full med kaksmulor och grus men det var det enda. Jag gick direkt till Snövit och köpte en sele till vagnen, den som finns i kan vi inte använda när åkpåsen är i. Oroskänslan kunde inte lägga sig, även om Neo var som vanligt, inte en skråma. Ringde sjukvårdsupplysningen som efter rådgivande med akuten sa åt oss att åka till jourmottagningen på sjukhuset för att kolla, för säkerhetsskull. Neo var världens gladaste på sjukhuset och charmade alla, och doktorn såg inget fel. D va lite sur för att vi åkte dit, han ville hellre åkt hem men jag hade aldrig förlåtit mig om det hade varit något och vi struntade i att kolla upp det. Så jag blev arg tillbaka, bra lösning va!!!
Jag är så medveten om att det kan hända men jag trodde inte att det skulle hända när jag hade honom under uppsikt, men nu vet jag och kommer inte göra samma misstag. Lär av oss och ha aldrig ett rörligt barn i vagnen utan sele på.

Igår då, då var vi först på vagga, gunga, gå och hade roligt. Sen åkte vi till K-d för att luncha med mamma och syrran på Score! De hade superbra lunch, rekommenderar varmt. Sen skulle mamma jobba en stund och vi andra fortsatte hem på fika hos syrran. Mamma kom tillbaka efter en stund. Sen var det dax för mig att jobba. Neo fick va hos syrran och Andreas och jag åkte och hade ett Hud- och kroppsvårdsparty, tack för hjälpen. Hudvård e ju inte helt min grej, jag kan ju smink och en del hudvård så jag hade fått plugga på en del men det gick bra, jag var nöjd och damerna var nöjda. Ska ha sminkparty för samma gäng om en månad.

I onsdags så var det eg kyrkis men jag hann inte dit, dålig planering handlade det om. Jag var tvungen att förbereda mig för hudvårdspartyt på torsdagen och under kvällen skulle jag jobba på Ica så då gick det inte. Ja, jag fick hoppa in och jobba på Ica Skåre några timmar, 15-22.30. Var rikigt kul att gå dit och träffa alla. E en så bra arbetsplats, trivs verkligen där. Men så trött jag var när jag körde hem. D skulle spela med bandet så Neo fick vara hos faster Lotta i några timmar. Tur att vi har så goa människor runt om oss som vill hjälpa oss med skrutten. Tack kära du!

I tisdags så gick vi på promenader men sen gjorde vi inte mkt mer. Fick lite hjälp med disken...


I måndags så fick vi först besök av Malin och sen av Marie, Ola och Noah. Va go Noah e, han har blivit så stor, han e ju 2månader äldre än Neo och kan så mkt mer :) Kul att träffa dem, var så längesen.

I söndags så var det kolbullegrillning i Näs. Var ett riktigt busväder, snökaos, blåsigt och blött men mysigt. Grillade kolbullar, inte jag då, och drack kaffe som kokats över öppen eld. Efteråt gick vi till Fredrik och Linda för att värma oss framför öppna spisen.


I lördags så var det fest hos Thomas för Annica. Det var trevligt men jag var så trött , varför vet jag ej, så jag åkte ganska tidigt.

Det är väl det som hänt sen sist.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du glömde ju tala om att han varit hos faster när du jobbade, då gör jag det nu, talar om att jag, fastern alltså, passat detta underverk i nästa tre timmar, när mamman jobbade och pappan roade sig med spelning :O) TACK!

Stackarn, som ramlade ur vagnen alltså, inte för att han fick va hos sin faster, men det gick ju bra, som tur va, och du, det blir fler resor till akuten, var så säker...

Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback