Bakmorgon

Produktiv morgon :)
Neo vaknade 6.30 efter att ha sovit hela natten. Tidigt men jag var ändå utvilad.

Hade satt en deg att bli surdeg igår så den tog jag tag i direkt. Blev 6 plåtar havrefrallor. Håller även på att baka till D. Samma recept men utan surdeg och med vetemjöl. Kommer bli 10 plåtar, hälften kvar att grädda. Tar tid för övre grillen i ugnen har gått sönder så jag måste vända på frallorna så att de blir gräddade på båda sidorna.

I em är det match, damerna ska spela. Efter matchen sen så ska vi grilla med Amanda och Hugos familjer, Jocke & Malin och Hanna, kanske Krille. Vi ska grilla fläskfilé-spett och jag gjorde en marinad av vitlök, massa chili, olja, salt, soja och lite ättika. Tror det blir bra. Neo får med vitlök, ingefära och olja. Sen kommer alla ta med lite olika tillbehör så vi kommer ant. ha mat till ett kompani :)
Jag ska fixa sallad, potatisklyftor, nachocips, majskolvar och en salsadipp. Längtar!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback