Dystert

Trots det fina vädret så är det är en dyster dag i Värmskog idag.
Jag gick på en promenad med Neo och det enda som hördes var vinden och kyrkklockorna som ringde. Inte en människa var ute.
Flaggorna vajjade på halv stång lite varstans.
Anledningen är begravningen för killen, lika gammal som jag, som omkom i en trafikolycka för 3v sedan.
Jag kände honom inte men ändå känner jag mig sorgsen, känner för alla vänner som växt upp med honom och är i kyrkan idag. Kan inte föreställa hur det känns att förlora en nära vän i så ung ålder.
...............................................................

Mamma ringde förut, ledsen, pappa hade ringt och berättat att de har sagt på nyheterna att Pliktverket kanske ska läggas ner. Ska han inte få ha en lugn stund. Han har redan gått igenom att säga upp personal och varit orolig för sitt jobb tillräckligt många gånger nu. Flytten till Sthlm var ju för att han blev förflyttad dit och nu ska allt kanske läggas ner. Lider med dem, det är inte nog med att han ska vara orolig för sitt jobb utan han ska stötta sin personal ännu en gång. Det är inte bara att va chef. Tufft tider är det på alla områden. Själv får jag förhoppningsvis veta innan månaden är slut om jag blir av med mitt jobb, lutar mot det för jag har ju inte jobbat så länge, men hoppet är det sista som lämnar en, eller hur är det man säger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback