Målar

Vi håller på och målar om i uterummet. Köpte vit lasyr igår och jag tror att det blir bra.
Vi har ju funderat fram och tillbaka på om vi ska ha lasyr, bets eller helvitt. Bets kände jag skulle bli svårt i ett så stort rum iom att vi aldrig gjort det förut och helst ville jag ha täckande färg medans D ville att trät skulle synas.
Det som avgjorde var allt jobb med heltäckande. Vi skulle behöva lacka kvistarna, grundmåla, måla 2 lager färg och ett lager till som en spärr, med lasyr så räcker det med 2 lager. Det avgjorde!

1 liter färg räckte till 2/3 av väggarna i ett lager. Ska köpa mer imorgon.
Så här ser det ut nu, i verkligheten så syns det mer än på kortet.


Vi har även tittat ut vilken matta vi ska ha. En grå blir det. Den som e där nu i hiskeligt ful.
Bara att få ner gardinerna gjorde mkt för rummet. Ska se om jag hittar något före kort så ska ni få se förvandlingen.

Kommentarer
Postat av: mamma

Kommer att bli snyggt precis som allt annat ni fixar till. Det är ett helt annat hus än det ni köpte. Hälsa till D pch pussa Neo. Vet inte hur många gånger som vi kollat gå-videon idag.

Ska bli så enormt roligt att ses igen.

Kram mamma

2009-05-22 @ 17:30:07
Postat av: Anonym

Låter som att det kommer bli supersnyggt!! Saknar er!! Vad kul att Neo går... detta betyder ju dock att det var alldeles för länge sedan jag träffade er... men men.. snart är skola, utbildningar och allt annat jag flängt runt på ett minne blott och då kommer jag ut till er!!!

Kram på er!

2009-05-22 @ 18:41:22
Postat av: Anette

Det var jag Anette som skrev förra inlägget... :)

2009-05-22 @ 19:27:29
Postat av: Nisse

Hej!

ja mattan... blev precis färgblind.

ser snyggt ut annars och rätt stort ut erat hus.



Ha're,

Nisse

2009-05-25 @ 19:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback