Den här helgen gick fort

Igår var vi på stan. Det var helt underbart väder och jag tänkte att det var en passande dag för mina nya 10cm-klackar-skor. Enda kruxet var att jag skulle köpa en massa jord, men det skulle nog lösa sig. Sagt och gjort...
Vi åkte först till Plantagen. När jag fått ur Neo ur bilen och skulle hämta en vägn börjad ejag ångra mig, fanns ingen att sätta barn i...men envis som man e så tog jag Neo på en armen och drog en kundvagn i den andra...på höga klackar, måste sett ut som en primadonna eller iaf en "lattemamma". Därinne fanns det "riktiga" vagnar så jag kunde byta och då gick allt mkt smidigare :)
Vid lunchtid så mötte vi upp M och åt sallad på Wilmas, mkt trevligt. Sen tog vi en sväng på stan.
Gissa om jag var förvånad när jag inte hade ont i föttern. Har inte gått i så höga klackar på jag vet inte hur mågna år. Jag har haft kilklackskor de senaste åren, kan
rekommendera dessa skor från Skopunkten, de var så sköna och jag fick ingen skoskav...

Strax efter vi kommit hem så kom mamma och pappa. Vi fikade och lekte med Neo och på kvällen så grillade vi.

Neo smakar på grillad majskolv, det var mums!!!
Testade att göra smulpaj i folie på grillen och dte funkade utmärkt, grillade ananasringar till oxå. Sen tittade vi på Eurovision Song Contest, och jag gillade Norges, längesen jag höll med om vinnaren...

Idag så har vi varit duktiga hela dagen. Tusen tack älskade föräldrar, guld värt att fått alla hjälp idag!!!
Gjorde om landet, våra 8 pallkragar blev 4 men dubbelt så höga, med plast under så att ogräs ska hållas borta.

Pappa fixar till "landet som blev över" så att det det blir fint och vi kan så gräs där. Mellan pallkragarna ska det var massa täckbark för att hålla ogräs borta.

De 2 närmast växthuset blir fyllda med jordgubbsplantor, har satt de revor som var från de gamla plantorna. De 2 hittersta ska det bli morötter, sallad, olika lökar och tomater i. På framsidan kommer jag ha kryddor i krukor.

Medans jag och pappa grävde så lekte mamma med Neo.

Att gå e det bästa han vet.


-Hur stor e Neo? -Sähär stor!

När vi var "klara", allt e ju relativt, iaf för dagen så grillade vilunch och sen åkte mamma och pappa. Jag hann att plantera om tomatplantorna och sätta tegetés i blomlådorna, min farmors blommor, oxå.

Sen var det dax att titta på lite fotboll, damlaget spelade hemma och vi hann till andra halvlek. Neo träffade massa kompisar och kunde sparka och kasta boll.


Efteråt så blev det sen middag hos Jocke och Malin. Väldigt trevligt och god mat fick vi. Neo fick gosa och busa och goa katten lät honom klappa sig trots att Neo e ganska hårdhänt.
Han somnade i bilen hem och fortsatte att sova när jag bar in honom och klädde av honom i famnen, liten trött och underbart söt.

Men trots allt roligt som vi hittar på så e det inte samma sak utan D, saknar honom hela tiden!!! Älskar dig min stora kärlek!!!

Kommentarer
Postat av: Ledamot i Svenska Basketbollförbundet

Det är skrämmande att se den ensidiga synen på sport som framställs på denna blogg. Vad pojken behöver är lite upplyftande basket. Svenska Basketbollförbundet ger därmed "lekfarbrorn" i uppgift att berika den stackars pojkens idrottsutbud.

2009-05-20 @ 09:22:56
Postat av: Jess

Lekfarbrorn: Fotboll e ju Värmskogs-sporten så det e ju klart att vi blir lite insnöade på det, men hos moster och "lekfarbror" kan det ju få bli lite annan sport :)

2009-05-21 @ 20:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback