J-la skitbil

Jag tror inte ni vill höra om min dag...men jag skriver iaf.

Började med att Neo vaknade 15 min inna jag skulle upp, 15 min när klockan är runt 6 är ganska mkt. Iaf så tog D honom men jag kund einte somna om för jag ville inte att alrmet skulle gå igång och väcka dem igen.
Sen flöt morgonen på bra tills jag skulle skrapa bilen.
Kallt var det och bilen ville inte bli varm och det tog 30min att skrapa bilen.
När jag tillslut kom iväg hamnade jag bakom saltbilen, som sprutade ner min framruta så jag inte såg så mkt. Spolarvätskan hade fryst så jag fick inte ut något.
Det gjorde att jag var tvungen att åka in på Nyängen, lite innan jag var framme lyste även att kylarvätskan behövde fyllas på.
Gick in på macken, inget färdigblandat fanns det. Typiskt och jag var stressad då. Gick ut till bilen igen för att få tag på en flaska att fylla med vatten, fick det efter mkt tjat fylld av personalen. Gick ut och skulle fylla kylardunken...rann rakt igenom...va!!!
Vattnet försvann direkt och rann ut på marken. Jag grinade sen en stund tillbaka och detta gjorde inte värre. Rejält sen till jobbet, fick ringa igen och säga att jag inte visste om jag kunde ta mig in.
Pratade hela tiden med D som började bli orolig.
DÅ kom en barmhartig samarit förbi och erbjöd sig att hjälpa mig.
Tuckte väl synd om bruden som stod med huven öppen, storgråtandes i klänning och kappa (såg inte ut som en tjej som mekkar med bilar). Han var bilmekaniker, att man kan ha sån tur. Han fick fylla på 10-15 ltier vatten innna det gav sig och stannde kvar. Ant hade något fryst så att vattnet rann igenom men det verkade va löst och jag kunde åka. Vart bara nästan 1timme sen till jobbet...men rödgråtet ansikte och svartrunnen mascara (ingen vattenfast för avnlighetens skull).

Nu e dagen ok iaf och jag hoppas att det fortsätter så. Tur att solen sken iaf så jag slapp bli blöt.
Har fixat backup för hämtning av Neo ifall bilen krånglar på  väg hem, tack Lisa.

Hoppas ni haft en bättre morgon.
puss och kram

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Stackarn :/

Min morgon var böättre, men förmiddagen desto töligare :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback