Känslorna på utsidan

Denna dag har verkligen varit en känslo-bergodalbana.
Neo blev aningen förkyld igår, kom 2 snordroppar och då kommer visst krupp som ett brev från posten.
Vi har varit vakna många gånger inatt och han har varit både ledsen och orolig. Stackarn.
Jag har suttit ute med honom, gått med honom, haft honom i famnen i sängen och hjäpt honom så gott jag kunnat. Även om det är läskigt när han hostar så där så kände jag att det var under kontroll så vi stannade hemma. Fick llite banning från sjukvårdsupplysningen för det imorse.
Under dagen så har han hostat och varit rosslig och mot kvällen blev det värre och han har inte sovit nästan något under dagen. Ringde 1177 igen och fick en tid på Gripen. Jätteskönt att få en tid och slippa akuten.

Doktorn var jättegullig men det fanns inget hon kunde göra. Jag hade fattat som att medicin, typ kortison, kunde hjälpa honom och att man kunde typ "bota" kruppen kortsiktigt iaf. Men så var det visst inte. Det doktorerna och medicinerna kan göra e att hjälpa honom andas. Så jag behöver bara åka in om jag inte kan få honom lugn och andas lugnt, alltså om han bli heltät och jag inte kan hantera situationen, då får jag ringa 112. Jag har varit jätteosäker på när jag ska ringa men nu känns det som jag vet och det känns tryggt även om de känns konstigt att det inte finns så mkt att göra. Så jag gjorde rätt och behöver inte ha dåligt samvete för vad sköterskan sa imorse.
Nu sover han i sin säng och jag har satt igång lugtfuktare. Vi fick låna en AC/luftfuktare av Linda och Mattias. Det känns mkt fuktigare i hans rum, men det blev lite varmare så jag öppnade fönstret oxå. Fick tips på VC att ha blöt tvätt i rummet men detta e nog effektivare, hoppas det hjälper. Tack för att ni lånar ut den till oss.

Summering av dagen: trött, jobbig, orolig morgon. Rolig fm med fika och lek i Brogvik hos Linda, Mattias och Lova. Lycklig husvisning. Trevlig stund i prästgår´n. Jobbig, orolig em/kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback