Familjen är hel

Gissa vem som blev överlycklig när pappa kom hem :)
Inte skulle han sova inte, så för första gången på evigheter så somnade han inte direkt vi la honomi sängen utan fick krångla en stund.
Sen drömde jag att han sov hela natten så gissa om jag blev besviken när jag vaknade av att han grät och det var beckmörkt ute. Han fick komma till oss och sov ganska bra. Flyttade sig mellan oss men det gick ganska bra.
Nu e D på väg till dagis med Neo. Idag ska han va där till 15 för vi ska titta på HUSET´!

Igår hade vi mysmiddag. Hade planerat att vi skulle äta när Neo somnat men det blev inte så utan han fick va med under förrätten men mitt udner huvudrätten så somnad ehan tillslut.
Maten var inte särskilt avancerad men väldigt god. Rekommenderar det!

Förrätt:
Rostat bröd med limecreme fraiche och heta räkor.

Limecreme fraiche:
som det låter :)
Creme fraiche som du pressar ner lime i.
Ringla över det rostade brödet.

Heta räkor:
Marinera en stund i hackad vitlök och hackade chili.
Stek i riktigt smör hastigt, bara så det får lite yta ska inte bli sega eller torra.

Huvudrätt:
Grillad vitlöksmarinerad rostas med potatisgratäng.

Vill man göra det lätt för sig så köp färdig gratäng men krydda med vitlök, peppar, purjolök och toppa med ost.
Marinera köttet så länge som du kan och grilla det hastigt på hög värme så det får yta men är blodigt så blir det bäst.

Eg skulle jag haft sallad till men jag glömde :(Hade tänkt mig en tomat- och fetaostsallad.

Efterrätt:
Vaniljglass med melon, limemarinerade jordgubbar och cremefraiche grädde.

Skär jordgubbarna i kvartar och marinerad i lime under tiden du lagar maten.
Vispa grädde med vaniljsocker ihårt och rör ner creme fraiche för att få en fräsch smak.
Lägg upp några i botten på ett högt glas, varva med melon tills du kommit 2/3 av glaset, lägg på 2 vaniljglasskulor, strö över melon och jordbubbar och toppa med grädden och en hel jordgubbe.


En jättenkel middag som smakade suveränt och kändes lyxigt.

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Gick inte att öppna kommentarsfältet i inlägget ovan :/

Ville bara tacka för att du följde med, det var säkert lika jobbigt för sig som för mig.... Förlåt för det, men innerst inne har man ju ett hoppp om att saker och ting skulle gå annorlunda...

Du var inte alls fumlig, jätteduktig! Och du kan nog bli en bra hundvakt så småningom :O)

Kram på dig!

Postat av: mamma/mormor

Underbart att ni kan hjälpa varandra i alla stunder. Det kan inte alla så ta vara på det. Du o Lotta är så lika i tankesättet o vill alla så väl.

Sköt om er alla o hälsa Lotta. Kram mamma

2009-09-11 @ 14:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback