Mätt som en präst

Precis kommit hem, lagom till de sista låtarna i Eurovision Song Contest. 
Jag kan ju tycka att yRysslands Dima Bilan borde ha lärt sig lite bättre engelska sen han var med för 2 år sen, förfärligt att höra alla dessa bidrag på konstig svårtolkad engelska, skulle nog hellre höra på deras eget språk.
Ska bli kul att höra genomdraget av alla bidrag snart.

Vi har haft myskväll i K-d ikväll. Körde lilla O och hans kompis till konserten med John Fogerty och då passade vi på att ha lite romance.
Vi bokade bord på Alfie´s 18.30, fullsatt så det var tur att vi kom ihåg att boka. Blev så sjukt mkt mat så jag har fortfarande svårt att röra mig. Man får alltid sallad där till att börja med, sen åt jag Scampi i en sås av olivolja, vitt vin, rödlök, persilja och piri piri och D åt vitlöks- och parmesanbröd. Så gott. Men måste nog säga att scampi i piri piri är godare i Spanien, längtar tills vi ska dit igen. Jag älskar mat och kan längta till vissa platser bara för maten. Tex Linköping för världens godaste glass, egengjord i affären. Smaskens...
Till huvudrätt åt jag plankstek, det har jag längtat efter i flera veckor...D åt köttets lustar, kycklingfilé, fläskfilé och oxfilé med 3 olika såser och potatisgratäng. När vi ätit upp kom ägaren och frågade om vi ville ha kaffe, jag var ganska sugen och skulle precis säga att vi ville ha fast om en stund för vi var så otroligt mätta att vi knappt kunde röra oss, sprängde i magen. Innan jag hann svara sa han att han skulle bjuda oss på kaffe och glass om vi kunde byta bord. Klart vi kunde :) Det skulle komma ett större sällskap som behövde vårt bord oxå och vi fick samma platser fast spegelvänt så det gjorde inte oss så mkt. Vi vaggade iväg och efter en liten stund kom det ut glass: choklad, vanilj, grädde, chokladsås och apelsin. Oj vad det var svårt att äta, väldigt gott men jag höll på att svimma. Då kom en kopp capuccino med en chokladpralin till. Hjälp! Fick i mig nästan allt kaffe men inte godisen, gick verkligen inte. Sen fick vi sitta och andas i 30min innan jag kunde resa mig. Vi var där i 2,5h. Vanligtvis tycker jag att stolarna är grymt obekväma på Alfie´s, men idag gick det jättebra. Vi satt på uteserveringen och det var hur mysigt som helst. Underbart att få vara själv med D och mysa lite. Precis vad vi behövde. Lite romantik i all bebishysteri. Efter maten tog vi en liten promenad runt kvarteret för att smälta lite av maten. Sen åkte vi till Löfbergs arenan för att hämta killarna, musiken hördes ut så D var nöjd, han hade eg velat gå.
Jag är fortfarande så mätt så det spränger i magen coh ska nu lägga mig som en utslagen padda på soffan :) D e hos en kompis där de hade pokerkväll och tog med några öl, hur han ska kunna dricka dem förstår jag inte för han borde vara lika mätt som mig.
Han gnällde på hur mätt han var, men jag kontrade med att fråga om han hade en bebis i magen som bökade runt och tryckte på alla inälvor han hade samtidigt som han var mätt som en präst...vi skrattade en stund. Men det gör rätt ont kan jag säga till er som inte varit höggravida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback