De senaste dagarna

Jaha, nu ska de säga upp över 1000 till på Telia, måste ringa bossen imorgon och kolla läget. Klart jag blir lite orolig, inte kul om vi båda blir av med jobben...
D fick iaf veta att han är lite överflödig på jobbet nu så han e hemma på obestämd tid, får lön iaf så det är ju bra. De skulle ringa om han behövs tills dess är han hemma. Känns bra att ha honom hemma, har ju vant oss vid att va allihopa så det skulle bli så tomt utan honom. Detta är ju det bästa som kunde hända som situationen ser ut nu, det absolut bästa vore ju att konjunkturen vände och massa ordrar strömmade in så att han fick behålla jobbet, men det ser ju inte ut att hända.

Annars så har vi tagit det ganska lugnt idag. Neo sov hela natten, förutom ett "sakna-nappen-uppvaknande", han åt inte förrän kl.7, rekord!!! Sen sova han till 9, fick lite mer mat och vaknade helt 10.40, det ni! Vi myste lite, och sen gick vi till Amandas gammelmormor och gammelmorfar (Thereses mormor och morfar) för att få våfflor. Åh så gott!
När vi kom hem så hade D kommit hem från jobbet. Vi myste lite med te och levande ljus.

Helgen då. Jo i lördags så spelade killarna hockey och vi grillade korv, var tanken iaf, men det blåste så mkt så jag och Neo gick hem. Lite senare så kom Therese, Thomas och Amanda, Annica, Tommy och Hugo, Malin, Jocke och Malins systerbarn Tuva och Leo på Taco-kväll. Det var jättetrevligt och full rulle. Tur att jag har en pyssellåda så barnen hade något att sysselsätta sig med annars vet jag inte hur det hade gått ;) Helt underbara är alla barnen iaf, både stora och små och det var riktigt kul att träffa alla.
I söndags så hade vi planerat att gå hem till Lotta men det regnade och var så tråkigt ute så vi tog bilen dit istället, gick bra det med ;) Kl.15 var det julgransskakning på skolan, dansade lite runt granen och svärmor gjorde succé i pjäsen ;)
Min älskade mor fyllde även 52år denna dag så kl.18 var vi bjudna dit på middag. Även syrran och Anderas kom. Var nog den sista gången som vi var där och åt för nästa vecka så flyttar de.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas verkligen att det löser sig med jobb, både för dig och för D!

Här är vi tråkiga och bara målar och målar, men när det blir klart ska jag bjuda er på nåt riktigt gott, vi måste ju ha inflyttningskalas!

Gratta Neo på 6 månadersdagen idag! Tyvärr jobbar jag, annars skulle vi ha kommit en sväng!

Postat av: annika

usch da, later inget kul om du ocksa blir uppsagd.. hoppas det inte ar sa!! fick du mitt sms? puss!

2009-01-13 @ 17:09:36
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback