Sukk & Dukk

Igårkväll hade vi Sukk & Dukk-kväll igen. Så trevligt att träffas och umgås. Det är sånt här som är fördelen av att bo på landet. Alla kinnor i V-skog får komma, ingen åldersgräns åt något håll, ingen personlig inbjudan heller utan alla som har lust får komma.

Denna kväll hade vi äran att få lyssna på Birgitta. Hon pratade om
Levande föda. Jag har ju skrivit lite om det tätt som tätt och jag är så imponerad av hur duktig B är. Helt otroligt vad maten gör för våra kroppar.
Det är fler som dör i i världen av mat än av svält, det ni! När man har lyssnat på B kan jag inte förstå hur man eg kan äta vanlig mat, jag blir äcklad och arg på migsjälv att jag inte tar tag i det.
Men nu är det ju så att man inte bara kan ställa om dieten utan att ha bra kunskaper, det är lixom där som jag slinter iväg. Men nu har jag/vi bestämt oss. Under våren ska jag och Neo gå en föräldra-barn kurs och till sommaren ska jag och D gå en 10dagars kurs. Det kommer göra gott för oss, sen kommer vi väl inte bli några fanatiker så ni kommer kunna bjuda hem på middag ändå ;)
Vi har tänkt börja smått, byta ut några mål i veckan och frukost tex som e ganska lätt.

Har varit ute på en liten promenad med skrutten, skulle gå till klubstugan och prata med vaktis man jag fann honom inte så vi gick hem till Marie och Noah. Stannade en kortis bara. Ska göra mig iordning för vi ska till Linda, Mattias och Lova och sen på bio. Båda mina pojkar sover, den ena i vagnen ute och den andra har inte gått upp än, har försökt väcka honom några gånger men han e seg...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skulle inte D till Norge idag?

Eller blev det inget?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback