Bra dag

Jag och Neo har haft så roligt idag.
Neo har varit på bushumör hela dagen (nästan) så allt har gått smidigt och då blir mamma glad :)
Nu vet jag vad några av er tänker, och ja, han e oftast glad och go men ganska ofta e han grinig någon gång under dagen men inte idag...

Imorse så vaknade han 6.30 som vanligt men då var han fortfarande trött och somande om i min famn. Gissa om jag var lycklig, dels fick jag sova 1h till dels så fick jag gosa. Oftaste e han en vilde när han får komma till vår säng, så jag tar verkligen vara på de stunder som han vill gosa.
Så idag vaknade vi av väckarklockan...hör och häpna :)
För vi skulle till Nallen på fika. Alla "nya" barn med föräldrar var bjudna dit och vi blev 6 familjer, full rulle. Kul att få komma dit och kika och prata lite med personalen. Nallen e dagiset här i Värmskog.
Efter 11 gick vi hem för att vid 12 åka till K-d för att träffa pappa/morfar. Det var skoj. Inte så ofta vi träffar honom själv. Oftast så tar ju mormor beslag på Neo när vi ses så det var nog kul för morfar att få ha honom själv ;)
Vi käkade lunch på Score sen lekte vi i parken vid muséet. Gunga, gunga och lite mer gunga ville Neo göra, men han åkte lite rutschkana och lekte i lekhuset oxå. Sen åt vi glass och Neo sov en stund. Jag fick även hjälp med passning av Neo när jag gjorde några ärenden på stan. Köpte bla lite sommarkläder till Neo.



Efter att Neo somnat nu ikväll så målade jag klart taket i uterummet så nu e allt målat 1lager. Jobbigt att måla tak...men det blir bra. Kan börja se reslutatet nu. Ska bli fönsterfärg (täckande, vit halvglansig färg) runt alla fönster och på lister och dörrar, vita gardiner, grå matta och en massa myslampor o olika färger från Ikea. Tror jag ska måla soffgruppen vit oxå. Det ska inte bli vitt och stelt, utan det ska in färg på olika sätt, vi får se...men mysigt ska det bli iaf. Svensk sommar, som jag tycker, e temat. När det e klart blir det fest :)



Saknar min kärlek bara, annars hade dagen varit fullständig...
Det e skönt att han e hemma 1vecka men det e jobbigt att han e borta 1 v.
Trots att jag ibland gnäller och kanske skriver lite gliringar här på bloggen så e D är allt jag vill ha! Han och Neo är mitt allt!!!

Kommentarer
Postat av: Annika

han e för underbar Lilla Neo...

längtar tills vi ses....

puss

Postat av: Pappa D

Nu blev pappsen glad i ögat:)

2009-05-30 @ 18:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback