Make up Stores modevisning

Den här helgen har varit utmanande, lärorik, nervös, stressig, utmattande och alldeles alldeles underbar :)
Har varit i Sthlm för att sminka på visningen som anordnades av Make up Store och Plaza Kvinna som fyllde 1 år. Det var så otroligt roligt och jag lärde mig en massa. Jag hann även med att springa lite på stan, min darling fyllde ju 20år i fredags å jag var på shoppinghumör så han fick en del paket när jag kom hem. Fick lite tid över på söndagen innan jag skulle åka hem så då passade jag på att träffa Jossan, så kul att träffa dig vännen, var alldeles för längesen. Du måste ta med dig Joel och komma och hälsa på. Var så trött när jag kom hem igår kväll att jag stupade i säng, blev inte många timmars sömn under helgen.
Lovade att ta en massa kor tså här kan ni kika och dreggla över underbara makeuper :)
Visningen var indelad i 15 grupper med kläder och makeup från olika stora designers och makeup artist. Vår grupp var sedan indelad i 8 grupper. Vi hade "Culture Chock" med afrikaner, kineser, japaner, mongoler, indier, indianer, tribe och thai.

   
Mina målningar: "Kines-målning" inspiration från pekingoperan. "Afrikan-målning". "Mongol-målning" med målad tatuering. Min "kines-tjej" i scenkläder och håret fixat.

     
Olika sminkningar inom vår grupp.

           
"Behind the scenes" och lite från genrepet. Den första bilden e rätt kul, hur det kan bli när man inte tittar vad man tar kort på :) Det sista kortet är på mig och O´Sira som är makeupsrtist från Singapore, jättestor, och det var han som designade sminklooken för vår grupp. Jättekul att jobba med så duktiga människor.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Vänta lite nu... Är killen 20?!
Visste inte att du hade smak för yngre killar ;-)
Grattis igen till huset!

Postat av: Erika

Vad roligt!! Alltid kul o lära sig nya saker....förstår om du har haft det toppen!! Kram

2006-08-29 @ 16:55:32
URL: http://pikis.blogg.se
Postat av: Jess

Andreas: Nej, kanske inte unga killar över lag men David e världens bästaste :) så då spelar åldern ingen roll, får väl träffa honom när du kommer hit. E jättekul med huset :)
Erika:Ja det var underbart!
Jossan: Ja du, det där var nog bättre att skicka till min mail: [email protected] så att det inte misstolkas :) Klart du ska komma å hälsa på :)

2006-08-30 @ 23:20:37
Postat av: Josefine

Oj förlåt, ta det med en nypa salt ett litet skoj hi hi.

2006-09-01 @ 00:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback