Våfflor

Jag älskar våfflor, men jag äter dem inte så ofta längre. Är ju inte den bästa maten direkt men åh så gott. Idag blev jag iaf väldigt sugen på våfflor, det enda jag velat ha idag.

Hade ingen mjölk och jag orkade inte vänta på att sambon skulle komma hem med mjölk. Så jag tog kokosmjölk istället, i hopp om att det skulle funka.

Använde mig av receptet på baksidan av Majsstärkelsen, väldigt gott i våfflor och glutenfritt :)
Men de jag gjorde idag blev så sjukt goda, blev väldigt överraskad att kokos kunde göra så mkt. De blev mkt högre än vanligt, mkt godare och mkt frasigare. Behövdes inget på men på några hjärtan tog jag lite Åkersbärsylt, som är så gott, fick av brorsan och hans sambo i julklapp.

Så om du tycker om våfflor testa detta nästa gång, ca 8st
2ägg
3/4 av Ica kokosmjölk 400g
3dl majsstärkelse
2tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
1krm salt
2msk olja, jag använder raps eller oliv
0,5dl kokosflingor

Vispa ihop och låt dra några minuter medan järnet värms upp. (först blöta produkter sen i med de torra)

De var de absolut godaste våfflorna jag ätit, prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback