Förkyld

Vaknade och kändes som jag hade bly i skallen...halsont, snorig, huvudvärk...usch
Varken orkar eller har råd att vara sjuk mer så det var bara att gilla läget. Tur att jag började 12.45 för jag hann ligga på soffan och läsa och äta soppa, det värmde fint. Tog en mikropromenad på 10min bara för att få frisk luft och det kändes bra.

Soppan/grytan var supergod, gillar du kokosmjölk så prova!
Recept, 4port:
2 kycklingfilé, strimlad och stekt
*krydda med havssalt, lite peppar, chili, curry, grön currypaste
1 gullök i stora bitar, stek lätt med kyckligen
0,4-0,7dl hönsbuljong (beroende på soppa/gryta)
1 burk kokosmjölk
*koka upp
*lägg i:
1 palsternacka, i medelstora bitar
1/4 vitkål (normalstor) i medelstora bitar
*smaka av med ev mer curry och currypaste
*koka i 10 min eller tills palsternackan är mjuk
lägg i strimlad röd paprika
1 lime, skal och saft
*koka 2min till


Ät som den är eller med bröd eller ris till, beroende på hur GI du vill vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback