Kanske sista besöket...

Idag var vi på MVC, förhoppningsvis sista gången innan bebisen är född.
Vi hade en annan BM idag för vår har gått på semester men det gjorde ingenting. Idag fick jag mer info än jag fått på alla besök tidigare tillsammans. De säger ju att man ska byta BM om man inte är nöjd eller inte kommer överrens men det har ju inte varit något problem. Vår vanliga BM är jättetrevlig och vi kommer bra överrens men jag har tyckt att jag inte fått ordentligt med information, svävar lite när jag frågar saker men jag har ju ingen att jämföra med. Kände efter förra UL när jag fick en mer erfaren BM att jag skulle ha valt en annan för kontrollerna men det visste jag ju inte innan och idag blev det helt klart. Nästa gång ska jag ha en som jag känner att jag kan lita på, gärna en lite äldre.

Hjärtljuden tydde på en tjej igen :) blir nog en liten tös.
Magen ligger på samma, men den både känns och ser ut som den sjunkit så jag vet inte jag, bebisen rörde sig, som vanligt, och tryckte upp sig under revbenen så det kan vara det som gjorde ett större mått.
Prover ser bra ut och jag mår bra och bebisen verkar må toppen så det känns bra. Hoppas att den vill ut snart oxå, närmar sig. Tisdag 8 juli är satt som beräknat, ska bli intressant att se när det blir. BM sa att bebisen kommer bete sig utanför magen som den gjorde där inne men det hoppas jag inte för den är vaken och sprattlar dygnet runt, tror aldrig den sover...

En kille från TryggHansa ringde, vi har gravidförsäkring från dem, och frågade hur vi ställde oss till barnförsäkring och det har vi tänkt skaffa ASAP efter födsel. Kunde skaffa direkt bebisen är född behövde inte hela personnr. Jag hade visst en toppenförsäkring som vuxen hos dem, visste inte riktigt vad jag hade för min älskade mor fixar med det. Är lite bortskämd tror jag. Tack mamma!!! Han ska iaf komma på ett hembesök på onsdag om vi är hemma då för att prata om barnförsäkring och vuxenförsäkring för David. Ska bli intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback