Mors dag

Igår var mamma, pappa och systeryster hos oss. Pappa fyllde år i tisdags och igår var det mors dag så vi firade lite.
De var så gulliga och hade med mat så jag behövde inte göra någonting.
Mamma och pappa hade med potatisgratäng, sallad, marinerad fläskkarré och sås och syrran en underbar tårta: chokladmoussetårta. Jag måste ta en minut och berätta om denna underbara tårta, skulle tagit ett kort. Botten av mandelmassa och choklad, över det chokladmousse toppat med hallon, blåbär och riven choklad. Den var himmelskt god! Jag hade bakat bröd som vi grillade och hade rödlökssmör coh vitlökssmör på, underbart.
Vädret var underbart så vi var ute hela dagen och fick lite sol på våra kroppar. D fick hjälp med att gjuta plattorna till altan och sen tvättade han bilarna, pappa fick oxå tvätta. Kan inte förstå hur kul det kan vara att tvätta en bil...

På kvällen var det yoga-time. Denna gång fick jag lite speciella övningar för att inte påfresta bebisen som ligger så långt ner. Kändes jättebra och ledaren är så proffsig, litar helt på henne. Efteråt kände jag mig så mjuk i kroppen, hade inte så ont i bäcknet heller. Orkade tom en promenad över gärdet till Bengtssons och sen till prästgården. Lille Noah var vaken så jag fick gosa med honom. Han låg och gosade på mitt bröst jättelänge och var helt underbar...sen vart han hungrig och började picka på mig, så häftigt. Då fick mamma M ta över :) Det är otroligt hur mkt känslor dessa små liv väcker i en. Började nästan gråta när han titta på mig, hur kommer det inte kännas med mitt egna barn då...Längtar!

Avslutade dagen med lite mer tårta, D tjatade hela vägen hem :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej:) Jomen visst har jag blogg, skriver dock aldrig något kul men:) de klart jag tittar förbi snart igen:) hur går det med dig & pyret? Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback