Pannkakor-idag igen

Underbart väder ute och här står jag i köket å steker pannkakor...vet, vi åt de för bara några dagar sen, men när fantasin tryter så är pannkakor bra att ta till ;) ganska gott e det oxå, men mkt havregryn i så känns det lite nyttigare. Det finns nog ingen som älskar havre så mkt som mig, var nog en häst eller liknande i föregående liv. Jag vill ha havregryn i allt, tur att jag tål det, finns ju ganska många med celiaki som inte tål, inte har heller märkt något av att jag äter de vanliga heller-skönt. Det är skillnad på Rent Havre för 17kr/500g eller vanligt 12kr/2kg.

D klipper gräset, vi var till hans föräldrar och lånade deras gräsklippare. Våran fungerade inte så bra, måste fixas lite med den. Åkte förbi M på vägen där även hans mamma och syrra var. Skönt med litet kafferep mitt på dagen. Jag träffar ju inte så många nu när jag e hemma. Ikväll tänkte jag prova på vattengympa, hoppas det känns bra för det vore skönt att röra lite på sig, och vattnet avlastar ju kroppen. Får tänka mig för bara så jag inte gör övningar som anstränger bäcknet men det ska nog gå bra.

Nej, nu får det nog vara färdigstekt för nu vill jag tillbaka till solen. Min favvoplats är stolen på verandan för den kan jag tipp abakåt så att magen inte trycker på revbenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback