Dophelg

Vi har varit på 2 dop under helgen.
Igår för Annie som hölls hemma i prästgården.

Idag för Chanel, mitt lilla gudbarn, i Forshaga kyrka.
Prästen var så go så det blev en rolig grej, inte alls så stelt och nervöst som det brukar va. Kändes så mysigt men ändå högtidligt såklart. Trots att jag stod där framme med Chanel och familjen och läste evangeliet så var jag itne det minsta nervös.
Chanel hade en helt underbar dopklänning på sig. Så fin!!!
Utanför kyrkan skulle vi ta lite kort men det blåste något enormt så vi fick avbryta.




4 generationer:gammelmormor, mormor, mamma och dotter.


Mina prinsar.


André med sin mamma, pappa, Annika med sin gammelmormor och lilla prinsessan!


Sen somnade barnen och vi vuxna kunde fika i lugn och ro :)
Massa kakor och en jättetårta...som jag gjorde.
Började igår med att göra fyllning och bottnar. Imorse fick vi gå upp tidigt för att först hämta D i Grums (spelning igår) och sen va i Döle runt 9. Tog en stund att fixa tårtan men det blev bra. Nöjd faktiskt och den fick posivit respons av gästerna, både utseende och smak...Roligt!


Ckokladtårta med hallonmoussefyllning, garnerad med grädde, mörk choklad, vit choklad och jordgubbsmarsipan.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Vad roligt att du är Chanels gudmor!

Tårtan är jättefin, du är så duktig.



kram Lillsyrran!

2009-08-30 @ 18:40:37
Postat av: mamma

Håller med syrran din-du är enorm!

Ha en trevlig vecka med dina prinsar så hörs vi.

Kram mamma

2009-08-30 @ 19:38:57
Postat av: Pappa

Du är helt fantastisk. Vilka tårtor du gör!!

Kram Pappa!

2009-08-30 @ 22:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback