Så har vi haft det

Ja inte blev det mkt mer bloggande när D åkte och inte när han kom hem heller...
Jag har varit riktigt dålig men det finns själ. Tiden räcker inte till.

Har precis haft en stressig och trött period. Varit för mkt att göra, för lite sömn och resultatet blev en Jessica på väg att gå in i väggen. Tur att det finns levande änglar runt oss så att vi kan få lite avlasting.
Förra helgen var jag ju i Sthlm och då tog Lotta hand om Neo. Då var det mkt utbildning på schemat så jag kom hem tröttare än innan men ändå med ny inre kraft och positiv känsla i kroppen. Tack så mkt Lotta du vet hur mkt jag uppskattar dig!
Under veckan skulle jag måla klart och sy klart gardinerna till uterummet. Tiden räckte inte till med allt som skulle fixas till midsommat så jag fick hjälp av syrran med Neo en em och natt. Då blev det inte mkt gjort, passade på att sova istället. Skrutten hade kommit in i skrikperiod, trodde jag, men det var örat som spökade. Fick iaf gjort hälften och handlade en massa så nu ser är det fint, men jag väntar med kort tills det är klart. Kommer det bli inom kort, inte mkt kvar nu.

Som jag skrivit så fick Neo öroninflammation och innan jag upptäckte det så hade trumhinnan spruckit. Jag har aldrig haft öroninflammation men de som haft säger att det gör jätteont, sa även sjukpersonalen. Så jag förstår inte hur han kunnat va så pigg och inte sagt något när jag tryckt honom på öronen. Han sa inget när det sprack heller utna jag spg att dte kom ut klet ur örat på honom. Nu är han på bättringsvägen men han har ont. Började få ont igårkväll, så var han kinkig och inatt har han skrikit hjärtskarande 2ggr men slutar när han kommer upp fått alvedon och välling, men innan dess så rusar paniken genom kroppen på en. Under dagen har han inte sagt så mkt, trött av antibiotikan men leksugen till 1000.

Familjen åkte idag, tomt utan dem. Vi har haft en jättebra midsommarhelg. Inte gjort mer än ätit, umgåtts, spelat spel, busat och gått lite promenader. Skönt. Kunnat sova några kortisar under dagarna oxå så nu ska jag väl va utvilad ;)

Imorgon ska jag jobba, Neo ska till moster för D e är i Gbg på AC/DC och kommer imorgon em.

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Måste kolla me Tilda först ang lördagen hon ska skjussas till ett bröllop, kommer inte ihåg vilken dag :/ Hör av mig så fort jag vet ;)

Tilda vet hur öroninflamation känns, det har hon haft, ett antal gånger... Värken släpper när hinnan spricker...

Postat av: mamma

Det var en helt underbar helg med allt som ni fixat med och som vi ätit! Det gör så ont i en när Neo skricker så hjärtskärande men du kan inte gör mer än du gör mitt lilla troll. Du är en underbar mamma!!

Ha en bra dag på jobbet så ses vi om ett litet tag igen. Neo kommer att ha det roligt med moster idag. Hörde att ni har jättefint väder. Här är dimma så man ser inte ut. Undrar var man bor...

Uterummet var fint och när det är klart kommer det att vara kanon bra.

Älskar dig mamma

2009-06-22 @ 08:25:55
Postat av: annika

hej gumman!!!

Som det ser ut nu så KOMMER VI HEM!!!! vi har semester sista två veckorna i augusti och första i september. sen åker vi tillbaka hit och antagligen, mycket säkert så säger Andre upp sig och så gör vi ett försök i Sverige till vintern! Hjälp mig att göra allt som vi bara kan för att andre ska stortrivas... Vi kommer att bo i husvagn hos mamma o pappa till att börja med..

kram!

2009-06-23 @ 20:10:50
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback