Shopping, grisar och god mat

Idag har min mamma varit i stan igen.
Jag och Neo åkte hemifrån tidig för vi skulle tanka och slänga skräp på vägen.

När vi kom fram så fick Neo va med mormor och lekfarbrorn en stund när jag stack ner på stan. Skulle köpa en ljuslykta till, till uterummet,  2 blomkrukor och fejkblommor. Blev lite grönt te oxå, som smakade ljuvligt.
Jag är ingen kaffedrickare på hösten, vill helst ha te, men på våren och sommaren dricker jag gärna 1 kanna om dagen :)

Iaf så blev jag väldigt nöjd med lyktan, men det visste jag redan efterosm jag köpt 4 förra veckan. Då var det 25% rabatt, nu 40%. Bra va. Blomkrukar var sådär, hade tänkt lämna tillbaka men så kom Lotta och K hit. Jag skulle klippa K. Lotta gev lite idéer och nu e jag nöjd med blomkrukorna, blir nog bra.
Känns riktigt bra med uterummet nu. Ska ta kort någon dag så ni får se.

Åkte tillbaka till mina kära och vi gick till Mariebergsskogen, lekfarbrorn stanande hemma och pluggade eller kanske skördade lite på Farmville ;)
Neo sprng runt och lekte och hade superkul. När vi sa vi skulle gå till grisarna så sprang han dit. På vägen så "matade" han getbocken med ett grässtå och blev slickad på handen, de va kul. Sen skulle han göra samma med grisarna och klappade dem på trynet, det var ännu roligare. Han skrattade högt, min lille skatt.
När vi lekt klart så åkte vi till Bergvik för att luncha med syrran, lekfarbrorn och D. Åt god men väldigt onyttig mat på OBS restaurangen, sen fikade vi på IKEA. Neo sov genom fikat och hela vägen hem, via flygplatsen.
Så mysigt dessa dagar då mamma kommer!

Väl hemma så blev det en bus och myseftermiddag innan det sorgliga avvikningen av D, som skulle till Norge. Han var hemma en dag extra för han hade så ont i ryggen igår. Va väl inte helt bra idag men han e lite orolig för jobbet, blir fast anställd 20/10. Skönt att ha honom hemma 1 dag extra men det va ännu jobbigare att säga hejdå. Blir värre för varje gång, vilket jag tror beror på att min hormonnivå börjar bli normal igen. Neo har släppt taget lite om mig, när D e hemma, och det gör att jag får mer över till D. Känner mig nykär i honom och allt känns mkt bättre.

När Neo somnat så kom Lotta och K, som jag skev ltie tidigare. K ville klippa sig och jag tror hon blev nöjd, hoppas det iaf. Va kul att ha dem här, träffat dem otroligt lite på sistone och har verkligen saknat dem. Får se till att åka dit lite oftare, men Lotta e väldigt upptagen kvinna och Neo somnar tidigt.

Nu ska jag krypa ner i min kalla, ensamma säng och läsa en bok och tycka synd om migsjälv och vänta på att D ska komma fram och ringa (blev ett jättesent flyg ikväll).
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Det är så roligt att öppna datorn, gå in och se om det finns något om er. Hela dagen blir så positiv. Ska bli kul och se om/när T och S gör på sina sätt.

Vi ses om 2 v. Snart bär det av till Luleå- Ska bli kul att träffa minstingen...

Sköt om dig och lille godingen. Kram mamma/mormor

2009-10-02 @ 08:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback