Inskolning på dagis

Neo har blivit stor och börjat på dagis!
I måndags så var Neos "fröken" Maria här hemma hos oss för att Neo skulle lära känna henne i sin hemmiljö. Väldigt trevlig gest tycker jag. För Neo var det som att ha vem som helst här på fika.
Igår så var vi där i 1 timme. Var med på samlingen, då var han lite mammig och ville ha mig nära men så snart vi kom ut så lekte han med de stora barnen och fröken, då var jag överflödig. David skulle ha varit med men han blev inringd till att hjälpa till på skolan och vi tyckte att han gjorde mer nytta där.
Idag så var vi där i 1,5 h. David var med oxå. Neo trivdes hur bra som helst. Han fann sig med Maria direkt och kom till oss ibland för att visa någon leksak han hade, spec när han fick grisarna :) Efter en stund så "lekte" han med de andra barnen i sin grupp oxå. Men han var mest intresserad av att va rummet med de "stora" barnen och dit följde inte vi med så han var väldigt trygg. Kändes bra, att det går så bra.
Han e en "dagisunge" :)



Sen e det ju onsdagar och de e ju antignen förväntansfulla eller sorgliga. Idag var en sorglig onsdag för D åkte. Vi körde honom till Arvika och därifrån åkte han med en kille från Högboda, som jobbar på ett annat företag. Vi har försökt hitta en bil till honom men ine funnit någon perfekt men nästa gång han e hemma måste vi hitta en.



De vackraste jag vet!!! Mina älsklingar, i matchande skinnjacka. Påväg till Annies dop.

När vi kom hem så åt vi lite och sen åkte vi till Anna för ett Me&I party. Jättemysigt hade hon gjort och kläderna som visades var jättefina. Jag tycker inte att killkläderna e så roliga men om jag haft en tjej så hade jag kunnat köpa en massa.

Igår så var Annika, André och Chanel hos oss hela dagen. Det var så skönt att få umgås med dem utan stress och länge!!! Jag älskar dem så mkt och jag e så glad att de snart flyttar hit, kanske inte så snart som jag hoppats men inom 1år tror de.
De kom till lunch, då kom även D hem från skolan och även Linda och Eric kom förbi. Neo och Eric lekte och kivades, så roliga. Eric gjorde hyss och kröp allt han hade med Neo efter sig som skulle slå honom. Vi fick sära på dem flera gånger ;)
På em åkte D och André till k-d för att titta på en bil. Jag, Annika och barnen gick på promenad och hamnade tillslut vid gungorna vid kyrkan. Där fick d leka av sig. När vi kom hem så myste barnen och kramades, så goa. Sen fick de bada tillsammans. Chanel e så duktig som sitter helt själv, inte ens 5 månader. Sen somnade de. När killarna kom tillbaka så grillade vi och pratade till sent :)
Tack för en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback