Positivare inlägg

Tänkte att jag kunde bjuda på något roligare än det förra inlägget, även om det kändes underbart att skriva av sig.

Har ju inte bjudit på några bilder på ett tag
Börjar i torsdags.
Då hade jag och Neo en dag med momor och moster.
Började morgonen med en lekstund på Mariebergsskogen. Hade med fika och Neo fick springa i lekparken. Sen gick vi mot djuren och Neo visste precis vart grisarna var :)



Efter det så kom syrran och vi gick ner på stan och åt lunch på Scoore och tog en runda på stan.
När vi kom hem så fick Neo mat, som han skulle äta själv.

Han blev ganska grisig och fick hoppa ner i badkaret.



Sen var det dax att sova, även för mig :)

Fredag:
Dagislämning kl10. Sen städning, tvätt, disk och matlagning...tur att dagis finns :)
När jag hämtade honom kl.14 så gick vi till prästgår´n. Meningen var att killarna skulle leka så vi mammor kunde prata lite men jag fick mest försöka få Neo att inte ha ihjäl Noah. Vet inte om det var så att han ville ge igen för allt Noah gjort mot honom eller om det hänt något på dagis som han behövde få utlopp för...men han skulle slå Noah i huuvdet med allt han hittade och blev vansinnig när han inte fick. När vi trodde de lugnat ner sig och lekte på gräsmatten så ,helt plötsligt, knuffade Neo omkull Noah och kastade sig på honom och skallade honom. Sen var det lugnt och de lekte och matade varandra med körsbärstomater.
Innan vi gick hem så gick vi rundan genom skogan. Detvar så skönt att ta vara på dagen och att avsluta med en långpromenad var inte fel.

Neo sov nästan hela vägen.
Men när han vaknade så plockade vi blommor som vi kände och luktade på. Det roligaste var att hålla fram en som jag fick lukta på. Tänk om man var så lättroad.


På lördagen på var det arbetsdag på skolan och dagis.
Var jättekul att träffa de jag känner och lära känna nya.
Det gick förvånansvärt bra att ha med Neo även om uppgifterna gick lite långsamt.
Försökte att dela upp att passa barnen men Neo smet några gånger. Första gågnen märkte jag att han var borta och rusade runt som en galning innan ett "skolbarn" kom bärandes på honom, hade hittat honom skolös spelandes fotboll på plan, ganska blöt om fötterna var han...
Nästa gång trodde vi alla att han var hos "den andre" och en mamma hittade honom i lekandes i avloppsvattnet vid plan...ord kan inte beskriva hur ungen stank.
Tur att inget värre hände och jag kommer inte lite på att någon som har fullt med ungar runt sig har koll på min "raket".
Emellanåt så hjälpte Neo till iaf.

Till lunch fick vi grillade hamburgare. Mums.


När Neo inte oprkade va kvar längre så gick vi till Bengtssons.

Magnus bygger världens husbåt. Riktigt duktig e han.
Neo älskar motor-saker; åkbara gräsklippare, traktorer, motorcyklar...mm och den hör familjen har allt.
Gissa hur lycklig skrutten blev när han fick åka med. Jocke fick inte sluta köra runt för Neo. Han gjorde brumljud nästan hela tiden oxå, och skrattade och klappade händerna.


Sen när Neo somnat så kom Jocke och Malin till mig. Vi lagade mat och drack lite vin.

Idag söndag så följde jag med Lotta till skogen och plockade svamp medan Neo va med lilla O, Ems och Tilda.
På em kom Jocke och Malin, igen, och hälsade på. Neo blir så glad när de kommer, räcker att säga att Malin ska komma så ler han.
Han har det så bra med så många runt sig som tycker om honom.


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Tack för en underbar dag med dig, T och Neo. Det är så positivt att få träffa er och få rå om er-och sedan är jag dötrött och sover som en liten "gris" på flyget hem.

Livet är underbart som mamma men otroligt ansvarsfullt att ha hand om en lite raket som inte är still så långa stunder i taget. Det blir bättre så småning om men på ett annat sätt.

Du är bäst- fråga Neo så får du svar. Han byter inte ut dig och det gör inte D heller. Inte så lätt för D heller att vara borta och sedan hemma ...det tar tid att vänja sig med vad som ska göras och att allt inte är roligt som måste göras.

Vi hade så dina 2 första år. Pappa var i Sthlm må-fr o hemma under helgen. Oj vad det var jobbigt och inte var vi vänner alla gånger han for iväg och sedan inte ses förrän om 5 dagar igen ...men det gick!

Vi ses om 1 vecka igen. Kram mamma

2009-09-22 @ 13:01:07
Postat av: Pillargontanten

Jag hann inte, säga till alltså om håret, det bara blev :O)

Men vi kan ju kika på det....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback