Hotwood

Spelningen igår var så bra. Helt fantastisk!
Jag var riktigt stolt.
Det var skillnad på att se dem på en riktig scen, där alla fick plats och kunde showa lite. D som har lite scenskräck körde på rejält igår och det skitkul att se. Alla var grymma! De själv var missnöjda med ljudteknikern, och visst hade det kunnat varit högre och så men det var ändå inget man tänkte på förrän de påpekade det efteråt. Klart att de känner av det mer som vet hur allt brukar låta, man lyssnar ju inte på det sättet på en spelning.

Själv tog jag inga bilder men jag vet att det blixtrade rejält så jag kommer nog kunna länka till några bilder snart.
Svägerskan, och mamma till Oscar och syrra till min D,
har lagt upp 2 bilder hittills.

Vi kom fram precis i tid igår, hann lämna in kläderna och gå in på dansgolvet så började de spela. Tur för strax efter oss var det fullt och mångas anhöriga och vänner kom inte in, lite synd. Var lite halvkaos i organisationen där igår men jag tror att det var folk som inte har vanan inne som jobbade. Bland annat så var det visst 2 olika inträden beroende på ålder, under 20 år 20kr, över 40kr. Jag -80, och Fredrik -76, betalade 20kr. Övervåningen där spelningen var, var åldersgränsen 16 och nere där barerna och logerna var var åldersgränsen 18. Där fick vi visa leg för att komma ner, trodde att de skämtade.

Idag har jag huvudvärk och e bakis, det e ganska otroligt. Jag har inte druckit alkohol på länge för jag har haft problem med magkatarr i ca2mån. Men jag borde ju inte va fjortis-lättpåverkade kan man ju tycka. Drack 3 öl igår och blev jättefumlig, hade ingen finmotorik och var rejält snurrig. Efter att ha hoppat och sjungit hela spelningen så jag var helt svett och började må illa. Vi gick ner till deras loge och pratade en stund men ganska snart efter det så åkte jag hem med syrran och Anderas. Hemresan var inte kul och jag hade fyllefrossa när jag kom hem. Kan även ha varit så att jag var nerkyld för jad hade spetsstrumpbyxor på mig, dvs typ helt barbent och det var -15-20 grader ute. Mådde illa och skakade i 1,5h innan jag kräktes. Ingen mer alkohol för mig, jag klarar ju uppenbarligen inte av det. D kom hem för en lite stund sen och ligger på soffan och pratar o sömnen. Han e dresserad, går direkt och lägger sig på soffan, han vet sin plats när han e full :)

Nu ska jag sova eller läsa en stund. Sen ska vi hämta neo och efter lunch ska vi åka till mot Molkom och hälsa på min kära vän M som fyllt 30år i veckan. Ikväll åker D till Norge för att jobba mån-fre.

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Finns massor av bilder på FB, länka låna, så mycket du vill :O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback