30 januari och Hotwood spelar på Ritz

I torsdags jobbade jag sista dagen på Telia.
Det var väldigt blandade känslor. Jag känner mig väldigt förväntansfull för att starta eget företag, inrikning makeup och kanske tårtor och barnmatskurser. Jag har inte funderat ut allt än men snart ska jag sätta mig och bestämma mig för vad jag ska göra och hur.
Men samtidigt så kändes det tungt att lämna arbetskamraterna, för även om jag jobbat väldigt lite så har de lämnat ett stort märke i mitt hjärta. De är alla helt underbara, och inte minst min chef, som inte heller kommer va kvar på gruppen.
Vi hade långlunch tillsammans då vi 5 som slutar blev avtackade, hade en innan jul för chefen. Jag hade gjort en tårta, som inte blev riktigt som jag hade tänkt mig. Använde mig av marsipan för att täcka tårtan och det var mkt svårare än sugerpaste. Men ganska god blev den iaf.
Gjorde en telia-hatt, internskämt, i form av en rosa cowboyhatt som vi haft som maskot på jobbet.



Chokladtårta med hallonmousse i hatten och chokladfrostning över botten. Rosa jordgubbsmarsipan och rosa vanlig marsipan.

Igårkväll hade vi även avslutningsfest hos chefen. Pizzaslices och bål :) T.o.m. jag fick pizza, tack Norrstrands pizzeria som bakade egen glutenfri pizza, jättegod! Jag följde inte med ut, kände att jag inte skulle orka med 2 kvällar i rad eftersom Neo krånglat med sömnen ett tag. Återkommer till det snart. Trevligt hade vi iaf och jag kommer sakna dem.

Nätterna då. Neo har krånglat med sömnen sen nyår och det har blivit värre för varje vecka tycker jag, eller så e det bara så att jag blivit tröttare och det känns jobbigare. Sen i november har han haft jobbigt med att David e borta och han vill ha tutten hela tiden, han vill va i famnen hela tiden. Nu har det blivit bättre med separationsångesten som han haft och både jag och David duger båda 2 igen. Men nätterna har inte blivit bättre så i torsdags ringde jag BVC. Fick rådet att ringa en psykolog för småbarnsföräldrar och att läsa vad Eckerberg skriver på internet. Vi tog hjälp av hans metoder när vi skulle lära Neo att somna själv på kvällen. Så vi började om med det i torsdags och nu kan han somna direkt själv igen + att vi ska lära honom att somna om själv på natten och inte behöva oss. Natten till igår gick bättre än förväntat även om det var jobbigt. Han vaknade 2 ggr och grät i ca10min innan han somnade om till 6.40. Inatt vaknade han inte förrän 5.40 men då fick han somna om och sov till 7.10. det är stora förbättringar på bara 2 nätter. Vi är imponerade och hoppas att det håller i sig.

Nu e han jättego och tittar och dansar till en koncert-dvd med AC/DC som D satte på.
-Ooooh, jitack (gitarr), säger han.



Ikväll blir det Hotwood på Ritz i Arvika. 3st fyller 18år och ska ha fest och sen spelar Hotwood. Många anmälda så det kommer nog bli riktigt kul. Neo ska sova hos farmor, farfar ska på Hotwood :) Själv ska jag till Malin och Jocke på förfest, bara det kommer bli kul.
Har ni inga planer för kvällen så bege er till Arvika.

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

I´m on my way :O)

Postat av: mamma/mormor

Vilken tårta Jessica!

Du är otrolig. Ser fram emot vad du ska göra framöver-det finns så mycket som du är duktig på.

Kram mamma

2010-01-31 @ 11:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback