Fredag i dag

Idag har jag varit duktig och gjort klart allt grovjobb med mina köksmöbler, som aldrig tycks bli klara :) Skaffade ju 2 stolar till när jag började se ljuset i tunneln ;) Men nu iaf så e det bara finputset, tvätten och målningen kvar, det roliga. Känns väldigt bra så nu letar jag nya projekt. Funderar på att köpa brädor på Obs och göra hyllor till mitt badrum och klädkammare.

Efter det var det möte på Dykmagasinet, ska gå Assisterande Instuktörs utbildningen, kommer inte ha något liv de närmaste veckorna, e så mkt plugg. Men det ska bli kul. Skönt att komma vidare i min karriär :) Pratade även jobb och det kommer bli extra under hösten och en del av vintern men i vinter/vår blir det heltid, känns bra. Inget välbetaldt jobb men det stuntar jag i för jag vill jobba med dykning, och det finns annat än pengar att bli rik på (tur att man har en kille med välbetalt jobb ;) )

Ikväll så har jag varit i Värmskog. Var så rastlös att jag satte mig i bilen och körde dit för att titta på när David hjälpte Fredrik och Linda att måla om deras hus. Kommer bli så fint, med olivgrönsaktigt och röda lister. Väldigt hemtrevligt, ska fota nästa gång så ni får se. Så kul att komma dit och umgås lite med dem, tycker så mkt om dem. Men det blev mest prat, huset står ju kvar ;)
När jag ändå var i krokarna så tog vi en tur förbi huset som David ska köpa, om ingen bjuder över honom...håll tummarna att vi får det!!! Jättefint, vill verkligen se det innuti...så nyfiken! Vi hade även ett långt prat och gjorde ekonomiska kalkyler på hur vi ska göra framöver. Jag ska iaf börja med att flytta till lägenheten, tar ju ett tag att få till huset oxå, sen flyttar jag när det blir klart. Klarar inte att bo hemma längre. Om vi inte får huset så kommer at David att bo en del i K-d hos mig men det e så långt för honom till jobbet men jag hoppas att han kommer va här mkt iaf. Kommer bli så besviken om vi inte får huset... Har tjaffsat lite med mamma och att flytta till Värmskog, hon e inte pigg på att jag ska göra det men jag tror att jag kommer trivas utmärkt + att jag vill bo med David. De tycker jättemkt om David och vill att vi ska det bra men eftersom jag pratat om att Sthlm va litet så tror att jag kommer få lappsjukan, orkar inte förklara hur jag känner för henne och då förstår hon ju inte. Känner mig som en femåring igen när hon tjatar på mig att hon vet bäst för mig...Vet ju att hon bara vill väl och jag e jätteglad över att hon bryr sig om mig, e tryggt. Pappa däremot som e uppvuxen i Säffle tycker bara att det e roligt (mamma e från Malmö och tycker att K-d e litet). Jag hoppas (igen) att vi får huset. Ju mer vi pratar om det ju mer vill jag flytta ihop med honom. David ska dit imorgon och lägga bud på måndag, eller imorgon om det går.

Nu ska jag försöka sova lite, imorgon blir det Dyk-skattjakt i Skivtjärn och sedan kräftskiva hos Anette och Patrik (i min kommande lägenhet) ska bli så kul!!!

Godnatt och sov så gott.
puss och kram

Kommentarer
Postat av: Erika

Hoppas ni verkligen får huset, gud va kul o inreda o greja! Är väldigt svag för sånt...kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback