Sagan om ringen...

Jag och David var på bröllop igår. Det var min vän från modellbilder, Jeanette och hennes Pelle som skulle gifta sig till temat "Sagan om ringen". Superkul tema, och de hade verkligen lagt ner tid på detaljer, jag var mäkta imponerad.
Jeanettes tre syskonbarn var utklädda till Frodo, ringbäraren, som lämnade över ringarna i kyrkan, en liten alvflicka och Legolas. Helt underbara.
Allt började med att jag sminkade brudparet, sedan var det fotodax med Alf (modellbilder). Medans de fotade letade jag och David oss ut kyrkan, som låg närmare Katrineholm än Örebro :) i en liten by som heter Brevens. Jag blev förälskad i denna by och hittade ett hus jag ville ha, men David va inte sugen på att flytta dig, ni vet det finns ju inget annat än Värmskog i hans tankar :) 
Kyrkan var helt underbar och brudens vänninor hade smyckat varje fönster med rosa gerbera, som för övrigt är min favoritblomma. Jag och Jeanette verkar ha lite samma smak på mkt, hennes färgväl för bröllopet var grönt, vitt och rosa, och grönt är ju min favvofärg + att jag gillar rosa ganska mycket :) Så detta var ett bröllop i min smak :)
Så roligt att deras kläder var uppsydda och orginella, de var så vackra. Min ögon började fyllas med tårar direkt de kom in i kyrkan och sedan var det bara att ha näsduken i handen resten av ceremonin. Vigseln var väldigt avslappnad och prästen rolig, Pelle sjöng för Jeanette och ringbäraren var adorable. Kan inte tänka mig att det kan bli bättre. Skrämde nog David lite för jag blev väldigt giftassugen ;)

Festen fortsatte i Odensbacken, lite närmare Örebro till 5 på morgonen, vi gick vid 3 tiden. Fullt med lekar och sånger. Jeanette hade lagt ner hela semester (och den e lång för hon e ju lärare) på att göra detaljer. Det var saker överallt i lokalen och häftet varje person fick vid sin plats var imponerande. De hade bla gjort rim till alla ca:70 gästerna!!! Slå det...
Nu kan jag tänka mig att ni e sugna på lite bilder...

91278-41  91278-45

91278-42
Pelle har en förkärlek till Mini-bilar och hade fått tag på en Minilimo :)
91278-4091278-3991278-38
Att kasta ris på brudparet sägs ju dringa olycka så istället fanns det mini-blåsa-såpbubblor-flaskor elelr sockerkorn i små fina paket. Väldigt roligt för de små...och stora :) gästerna
91278-46 91278-47
Lägg märke till Arwen-smycket som Jeanette har, så vackert!
91278-37

91278-49 91278-48
Fina utsmyckningar överallt, se häftet i bakgrunden. Min bordsplaceringslapp med texten från Härskarringen, vilket jobb :)


Jeanette och Pelle var urgulliga och lät oss sova i deras hem medans de tog in på hotell, var fullt hus med gäster. Sov länge och hade mysfrukost med alla, sedan tog vi en tur till IKEA kände inte att det var läge att köra hem, blev en del dricka under väldigt lång tid. Var ju int jag ledsen för :)

Vi hade iaf jätteroligt och vill tacka brudparet och deras vänner Jenny och Linda för en underbar dag!!! puss på er


Kommentarer
Postat av: Erika

...ååå....vad romantiskt, det var verkligen ett orginellt bröllop! Älskar o gå på bröllop även om jag inte vill gifta mig själv. Det verkar som om ni har haft det toppen, nu är jag tillbaka på jobbet, så nu kan vi gärna gå ut nån kväll o ta en öl eller två, kram

Postat av: Jess

Erika: Bröllopet var underbart. Vill gärna ta en öl, har du tid denna veckan? E ledig mkt nu, söker jobb som tusan, och behöver aktivera mig :) kram

2006-08-07 @ 23:38:53
Postat av: Erika

Vad sägs om fredag kväll??

2006-08-08 @ 21:37:34
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback