Trevliga vänner och god mat :)

Erik, min underbara kompis som bor i Göteborg, ringde förut. Vi pratar så sällan, tyvärr, så jag blev så glad :) Han har precis fått nytt jobb och allt går bra med tjejen så där var det på topp. Men han känner oxå av, precis som jag gjorde i Sthlm, att det e lite ensamt i en storstad om man inte kommer därifrån, man inte sina "riktiga" kompisar där och det är långt till alla, det blir ingen spontanfika eller öl direkt. Bättre var det i Linköping, eller här i K-d där typ ingen e längre bort en kvart på cykel :) Saknar Erik måste snart åka till Gbg, har många vänner där som det var längesen jag hälsade på. Jag och David har pratat om att åka ner jättelänge, men jag väntar på att få in pengar, så det kan dröja :)

Ringde a-kassan idag och de e segare än segast, pratade med dem i måndags och då skulle mitt ärende tas upp mån el tis, men idag e det fortfarande inte på G, ev skulle de hinna med idag...får tjata igen på måndag. 

Har även ringt om Anettes lgh idag, hoppas, hoppas att jag får den. Var tvungen att vänta tills måndag då kontoret fått in hennes uppsägning, först då kan jag ringa. Hoppas att ingen annan e före på kö...

Ikväll ska jag hem till Erika och mysa, verkar som hon fixar skaldjur, vilken pärla, å så blir det lite vin och öl och annat gott :) Ska bli väldigt trevligt, va ett tag sen vi sågs... Lyxdag idag, för mamma kom hem med varmrökt lax från fiskbilen och det var supergott, jag älskar varmrökt lax!!! Fisk och skaldjur, speciellt kräftor kommer strax efter nachos, eller kanske före...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback