Bilder

Nu har jag äntligen lagt in lite bilder.
Allt e ju inte klart men det börjar bli lite hemtrevligt :)
 
91278-11491278-115

Vårat kök. Den blå färgen ska bort ASAP :) ska bli brunt och luckorna och bänkarna ska bytas ut mot ek. Bordet är det som jag höll på med i sommras, blev rätt bra. Växterna i fönstret e Kastanj, Lucky Chestnut. E jättefin, stammen flätar sig uppåt, e 4 stammar/växt tror jag.
 91278-107
Så såg det ut innan jag slipade och målade om.

91278-118
Allrum, gränsar till vardagsrummet med en halvvägg som ska bli en bar och fäggen med tavlorna är in mot köket. Vi älskar verkligen tavlorna!
91278-108
Den berömda halvväggen, mosaiken e borta och det ska bli en jättefin ekskiva på som sticker ut med spotlights under, lite som en bar. Förstår inte vad de tänkte på när de satte upp lysorange mosaik mot nougattapet???

91278-111
Vår öppna spis i vardagsrummet, bredvid den kommer platt-Tv:n (42") snart upp.
91278-110
Vardagsrummet. Bordet e oxå loppisfynd, som jag slipat och oljat om, e riktigt nöjd med det. Gillar att det e lågt och fyrkantigt!  Soffgruppen hittade vi på Blocket, går att få tag på fina saker begagnat. Bordet gav jag 55kr för, helt ok.

91278-121
Utsikt till uterummet från vardagsrummet. Fick så fina blommor från Davids faster i söndags. Plockade i hennes trädgård.

91278-11291278-113
Vårt uterum, som e isolerat så att vi kan sitta där året runt, går fort att värma upp med en brasa i öppna spisen. Temat e myspys, alla mina gosedjur å sånt e här... Utsikt över baksidan med vårt växthus!

91278-119
Hall, ska bli en bänk här med förvaring om jag lyckas bygga det, iaf något att sitta på med mysiga kuddar.

91278-11691278-123

Datarummet med en sminkhöran :)

91278-120
Gästrum och förvaring av dyksaker :)

Vi trivs väldigt bra. Finns några rum till men de e så tomma...
Kom gärna ut och hälsa på.



Kommentarer
Postat av: Andreas

Riktigt snyggt och framför allt stort som f-n!
Jag som var nöjd med min "stora" tvåa... Vill också ha stort hus!
Ses till veckan.

2006-10-19 @ 10:23:03
Postat av: josefine

Oj vad ni har hunnit och vad fint ni har fått, jätte kul att se lite bilder det är ju sååå stort där får ni platts med lite barn och hundar ; )
Man märker att du tycker det är kul att fixa och är väldigt duktig på det!
Härligt att se så mycket grönt utanför fönstret, nu vill jag komma och hälsa på direkt!!!
Puss på dig vännen.

2006-10-20 @ 00:20:54
Postat av: Jess

Andreas: Ska bli så kul att se dig igen, va så längesen!

Jossan: Ja, kom och hälsa på. Vi trivs hur bra som helst och du kommer att älska David, han e lika öppen som Joel, men du kommer nog inte förstå vad han säger ;) Hälsa Joel. puss och kram

2006-10-23 @ 20:36:31
Postat av: Erika

Å vad kul o få se bilder :)....ja jag förstår dig som har fullt upp med shopping! Kan det va ett kvinnligt fenomen?? :)Ni har fått det jätte mysigt! Kännder du dig inte väldigt vuxen, hus o allt?? Puss

Postat av: Sara

Vad fint ni gjort! Hoppas allt ar bra darhemma. Har i Kenya ar det varmt och skont...sakert 30 grader i vattnet sa jag njuter verkligen av mitt "jobb". Efter jul kommer jag hem och tar en AOW, ses da! Kram

2006-10-27 @ 09:51:56
Postat av: Jess

Erika: Jo, ganska vuxen :) Men jag älskar att bo där och jag älskar att bo med D. Kunde inte få det bättre. Kom ut och hälsa på snart! kram

Sara: E inte alls avundsjuk, hinner inte att dyka nästan någonting nu, e så dyksugen...och det låter inte alls fel emd de förutsättnignar du har i Kenya. Kommer du att bli den nya "Vita Massaien" ;) (har du lästa boken?) Sköt om dig och ha det så underbart. kram

2006-10-27 @ 10:25:23
Postat av: Annika

Hur fint som helst!! jag e glad att allt e bra!!

2006-11-01 @ 22:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback