Uppe innan tuppen :)

Vaknade galet tidigt, kl.5 och kunde inte somna om, vad e det för fel? Har nog för mycket att tänka på kan jag tro. Så då kan ju passa på att uppdatera om min dag igår :)

Åkte till Dykmagasinet för att titta på proven jag gjorde förra veckan, hade inte gått så dåligt som jag trodde, det var skönt, så jag rättade till mina fel så nu ska det nog gå bra. E glad igen :)

På eftermiddagen hade studenterna, tror att det e ekonomerna som anordnar, ett flottrace i älven, start vid teater och nedstörm en bit mot sjukhuset. Jag och Johan var där i Johans båt som räddningsdykare, ifa något skulle gå snett, fulla studenter på hemmagjorda flottar i ström älv, hmmm kan gå fel. Var kul att titta på dem, en del tog sig knappt till start :) Men som tur var hände inget.

Sitter och lusläser på
Blocket efter möbler (som nog de flesta vet :) ), så i tisdags hittade jag en soffa jag ville ha, Ekeskog från IKEA...blev så lycklig, med fåtölj Ekorp och pall Bromma, allt i vitt. Kul att hitta precis det man vill ha. Så än en gång, e nog inte sista, fick David och Magnus ta med släpet och hämta möbler, denna gång i Edsvalla. Jenny på jobbet tipsade även om ett företag på internet, Bemz, där man kan köpa överdrag till IKEA möbler. Har beställt hem tygprover.

Aa en bra dag och framförallt sov längre än mig :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Känner igen det där med att sova dåligt...jag ä helt uppe i varv med allt som ska fixas innan resan + att malariatabletterna ger mig en massa skumma drömmar. Ibland kan det iof vara rätt skönt att gå upp tidigt å utnyttja hela dan...sen ä man så där gött trött på kvällen så man kan ligga i soffan å mysa med täcket, me like! När får ni flytta in i huset? Lite avis på allt det där roliga fixandet när man flyttar...handla nya grejor, inreda.... Hursomhelst, hoppas det blir bra å att ni kommer trivas! Kram

2006-09-07 @ 09:58:35
Postat av: Jessica

Sara: vi flyttar in i början på oktober, får huset den 2/10 ev någon dag tidigare eller senare. Beror på när paret som bor där kommer iväg, de e jättegulliga så vi försöker hjälpa varandra. E jättekul att köpa grejer, men usch vad det går pengar...vill handla hela tiden, men plånboken säger stopp långt innan jag gör :) När åker du? kram

2006-09-07 @ 18:02:40
Postat av: Sara

Känner igen det där...det är skrämmande hur mkt pengar man spenderar på shopping varje månad! Fast allt man köper till ett hus/läg etc kan man ju se som en investering + att det är viktigt att man trivs i sitt hem, vilket är lite lättare om man får köpa fina saker. Jag åker nästa torsdag å kommer hem 6 dec, förhoppningsvis ett par nyanser brunare:) Ni är alltid välkomna om ni tröttnar på att inreda hus! Kram

2006-09-07 @ 19:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback