Dagen började jättebra, slutade med en smärre kakkatastrof ;)

Imorse kom Annika och André. Våra kära vänner från Holland.
Jag blir så glad när jag de är hemma.
Annikas mage hade växt en hel del, så fin!!!
Neo fick fina presenter, en skallra i trä som han kan rulla och krypa efter och en goseinsekt med olika funktioner.

Vi klädde på oss ordentligt och gick ner till sjön och grillade korv. Det var första gången som Amdré grillad korv på vintern. I Holland får man ju inte göra så, finns så lite skog och det går vakter där hela tiden. De berättade att om de åkte till skogen på helgen för att ta en promenad så var det lika trångt som på Bergvik i mellandagarna ;) Inte riktigt som här.
Jobbar på att han ska vilja flytta hit.



Mysigt hade vi och det var perfekt kallt. David gnällde lite på att grilla korv igen, när vi vaknade, men se orkade han ändå ett helt paket själv ;)

Ikväll så har jag gjort efterrätten tills imorgon. Bestämde mig för Tiramisú till de vuxna och chokladpudding till barnen. Fick redan på att en i gruppen var nötallergiker men tänkte att det är ju inga nötter i så det går ju bra, åkte och handlade. Kom på att det är ju nötter i amaretto-det är ju mandellikör...inte så bra. Men tänkte att jag kan ju ta ut en del av smeten och göra en vid sidan av. Det glömde jag när jag stod och blandade allt. Tur att jag hade lite mer ingredienser hemma. När jag gjort den nya smeten kom jag på att jag inte diskade ordentligt utan bara sköljde av mellan, var bara att slänga och börja om, diska ordentligt, ta ny handduk att torka av på. Vill inte vara orsaken till att stackaren hamnar på sjukhus på nyårsafton...

Kommentarer
Postat av: Therese

Gott nytt år!

Pratade med familjen Svensson/Sandström om att umgås nån kväll, de är på..

Kan ju prata mer imorgon!

Ha det gott! Kram

Postat av: Annika

Andre tyckte att det var jattemysigt, och nar hans foraldrar var har i sondags sa borjade han prata om att pa sikt sa flyttar vi nog till sverige, jag blev helt paff men han trivs sa bra dar sa han sa att vi kan nog inte vanta tills de ar doda... det ar svart och jag fick inte hoppas for mycket men det lutar at ratt hall!!! det drojer nagra ar men inga 20 ar i alla fall.. jippie! saknar er massor!

2009-01-07 @ 17:45:17
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback