Hur gick det då...

Lillen sov till 02.50 sen låg han och gnydde, svårt att veta om han sover eller är vaken för han blundar. Men jag läste igår att så små barn inte drömmer mardrömmar, det börjar de med om några år så därför tog jag upp honom och la honom hos oss. Han ville ha mat då så då fick han det. Runt 7 vaknade han igen, var jättetäppt i näsan så han fick nässpray och det är hemskt ska ni veta, han gallskriker, så han fick lite mat som tröst. Dumt, jag kom på det, så inatt ska jag försöka hålla honom från maten när han kommer till oss.
Efter 3-4månader behöver de inte mat på natten och det är ju det vi vill komma ifrån med att lära honom sova själv. Men jag var trött och tänkte inte riktigt.

Taktiken för närmaste veckorna är att  vi ska lägga honom själv och när han vaknar på natten ska han få komma till oss under 1-2v, beroende på hur det går, sen ska han få lära sig att somna om själv oxå. Om nappen blir ett problem, att han vaknar för att han tappat den, så kommer vi öva bort den med.

Vi känner oss nöjda iaf och det var lättare än vi trott. Älsklingen är vaken och pigg och glad idag som vanligt. Vaknade strax efter 9, jag hade ställt klockan på 9.15 men vi behövde inte använda den. Ska försöka komma upp tidigare om dagarna så att han kan somna tidigare + att jag vill utnyttja ljuset nu på vintern.

Snart ska vi hälsa på Marie och Noah. Vi ska baka julgodis på torsdag så vi ska bestämma vad vi ska göra och vad vi ska handla.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va bra, det går ju galant det här!

Duktiga ni är!

Vi ses i kväll!



/Lotta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback