Komiskt

Jag har ju glömt att berätta om vårt lilla missöde med bilden i söndags ;)

Vi var hemma hos grannarna på julmys. Jag hade gått sit med Neo i vagnen och D kom senare i bilen för han hade spelat. När vi runt midnatt skulle åka hem så skulle D gå ut och lasta in vagnen och sätta igång bilen så att dne skulle va varm för lillens om vi skippade att att på overall på. När vi kom ut så stod bilen och gick, nyckeln i tändningen såklart, dörrarna stängda...och låsta! Jaha, vad gör man nu??? Vart är extranyckeln, ju o handsfacket...som by the way oxå gått i baklås, vilket inte hjälpte oss särskilt mkt. Ola fick köra hem oss, D hoppades fortfarande på att extranyckeln kanske ksulle finnas någonstans, jag har aldrig sett den. Det var ju hopplöst så de åkte tillbaka, fick tag på en lång stålvajer elle rliknande och kunde få upp låset, biltjuvarna :) Dörran var inte helt stängd utan man kunde få upp en glipa. Tur att de slapp slå in rutan. Bilen var varm och go när D kunde köra hem.

Detta har jag varit rädd för ända sen bakluckan började gå i baklås för ett tag sen, jag vågar aldrig stänga bilen med nyckeln i. Det är så att man måste använda myckeln när man ska öppna bakluckan och då låses resten av bilen, tänker man inte på det och stänger dörrarna så e man ulåst. Jag fick lagom med drama på Bergviks parkeringen för ett tag sen då jag hade Neo bilen, hade precis tagit ut vagnen och stängt bagageluckan, då är ju bilen låst, jag hade nyckeln i handen men knappen för att låsa upp hade hoppat ur och det går inte att låsa upp med nyckeln i dörrarna, och när man låser upp bakluckan så låses dörrarna, fick lite panik. Tillslut gick det, men då rann svetten. Visst hade det gått att krypa in i bagagen och fått ut Neo men de är inte kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback