Trevlig lördag

Lillrôtta ligger å sover själv i vår säng, kors i taket. Vi har precis kommit hem från en jättetrevlig kväll i Grums hos Therese, Thomas och Amanda. Många barn blev det och många nya ansikten för mig, jättekul! D fick träffa en massa gamla vänner och var väldigt nöjd och ville inte följa med hem, varför e jag förvånad?! Jag förstår honom men samtidigt kan det va lite kul att va en familj som håller ihop ibland med. Neo var så trött tillslut att vi fick åka. Han kan inte sova när det är massa folk runtomkring, får inte ro. Han "sjöng" och gnällde för att hålla sig vaken, kändes inte rätt mot honom att göra så. Innan han satt i bilen så sov han. När vi kom hem vaknade han till när jag klädde av honom overallen (hade förberett med ny blöja och pyjamas inna vi åkte) men somnade direkt han hamnade i sängen och där ligger han och sussar så gôtt. Han e så underbar min lilla knodd. Han har varit en ängel ikväll, som han brukar.

Faktiskt så har han varit så duktig med sömnen i flera dagar nu, hela v tom. Jag har börjat med att försöka få honom att somna om utan att äta. Började i söndags med att han bara åt 3ggr, samma i måndags och tisdags. I onsdags och torsdags åt han bara 2 ggr och inatt så åt han inte alls. Han vaknade när han tappade nappen och när han sparkar runt sig så han låg nedanför kudden. D sov nämligen på soffan för han var på fest igår så det var så gott om plats i sängen att han kände sig lite orolig. Men ingen mat ville han ha när han vakade, jag provade. Så när han väckte mig imorse, runt 10, så var jag helt utvilad, det var längesen. Men jag tror inte att detta kommer hålla i sig, för så här är det ibland och sen drar det igång igen, så vi ska följa planerna och börja med sängrutinerna imorgon.

Idag så fyller även Lotta år!
Grattis, grattis, grattis!!!
Vi där där och fikade, hon gjorde min favvoefterrätt: mintchokladmousse...mumma!!! Neo försökte klappa hennes ena katt och fick tag på honom ibland, med reslutatet att katten gick därifrån och Neo hade handen full med hår. Neo pratade väldans och med hög och gäll röst så hundarna undrade var det var för filur :)

Igår så var ju som sagt D på fest, julbord med jobbet. Jag ville inte va ensam hemma utan åkte till K-d. Gick på Ikea med mamma och köpte spjälsäng och saker till den. Hade kikad på internet att de hade inne, var ju slut häromdagen. Men när vi kom till hyllan där de ska ligga så var de fortfarande slut. Irriterande, men jag gick och frågade, fick då veta att de finns på 2 ställen. Kunde det inte stå det någonstans då. Då fanns de ju såklart förra gången med. Sen fikade vi och myste. Syrran, hennes Andreas och pappa kom lite senare oxå. Var skitväder, ännu värre i K-d än hemma, massa slask. Jag hade fuskmockavinterstövlar som funkade förra vintern men det var för blött igår så jag blev genomblöt om fötterna, inte kul att gå med en sjö i skorna. Jag hade som tur var ombyteskläder med mig så jag fick va torr när vi kom in men när jag skulle åka hem var jag ju tvungen att ta på mig skorna igen. Var rejält kall om föttern när jag kom hem, usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback