Nästan en veckas info :)

Nu var det längesen jag bloggade. Vissa dagar har jag verkligen inte tid, eller lust. Men idag fick jag några minuter över. David sover fortfarande och Neo håller på att somna i babysittern.


Neo är täppt i näsan igen, så jobbigt. Han har haft svårt att andas inatt och vaknat mågna gånger men han har inte velat ha mat utan det har räckt att jag klappat honom och lagt honom på sidan. Faktiskt så har han bara ätit 3ggr inatt. Men det är för mkt ändå så idag ska vi till BVC för att få lite tips på vad vi kan göra för att han ska äta mer på dagen ochmindra på natten + att kunna sova utan mig bredvid sig. Jag älskar att sova med honom så det kommer bli svårt men jag vill verkligen att vi alla ska få sova bättre.

Vad här hänt de senaste dagarna då...i onsdags så var vi i K-d för att handla och träffa syrran, det var då jag handlade så mkt. Så i torsdags så lämnade jag tillbaka den alldeles för stora overallen och jackan till D. Jag var i K-d för att hålla en sminkkurs för några kvinnor från ScanModule i Glava. Det är så kul att hålla kurser. De var 6st och de var väldigt osäkra på hur de skulle göra så det blev väldigt mkt + at vi var i ett hotellrum så det blev trångt men ändå uppdelat eftersom några var på toa. Bättre hade varit att va i en lokal, alla suttit vid ett bord med speglar. Men nu fick vi inte låna något rum så vi gjorde det bästa. Kvinnorna verkade ha kul iaf. Skönt med lite extra inkomst oxå.


Neo försöker kravvla dig frammåt...går sådär :)


Neo har börjat få tag på leksakerna i babygymmet, bara den blå tycker han om.

För några veckor sen åkte jag ju på böter när jag skulle till Charlottenberg med Malin och boten kom häromdagen, fotot var inte särskilt vackert. Detta tycker D är superkul och jag får itne skicka in det innan alla sett det...ja ja det får jag väl bjuda på. 2000kr blev det för att köra 83 på 70väg.

I min gammla overall/åkpåse.

I fredags så städade vi och började julpynta. Jag gjorde några satser knäck, måste ju finnas till 1:a advent. Marie, Ola och Noah kom hit på fika, så kul att få träffa dem äntligen, var så längesen. På kvällen så kom några vänner till D hit och spelade poker så då myste jag och Neo i sovrummet. Neo somnade tidigt, skönt.



På lördagen så åkte vi på julbord i Arvika på Gate Gästgiveri. Det var Celiakiförbundet som ordnade, och det var väldigt gott. Jag åt så mkt vörtbröd :) Eg skulle Linda & Mattias medmen Lova var sjuk så de stannade hemma. Synd! Så hemskt när de små blir sjuka. Neo hade vi hos hans farmor och farfar så vi åkte dit och hämtade honom på vägen hem. Där sov han i farafrs famn på soffan, såg så mysigt ut. Stannade till en kortis hemma så D fick vila bort lite huvudvärk sen åkte vi mot Molkom för att hälsa på M och D, de hade gjort så god mat. Vi har verklgien velat åka dit så många gånger men tiden rinner mellan fingrarna tycker jag, så jag var så glad att vi fick till det. En väldigt trevlig kväll blev det! Tack så mycket kära vänner!!!


Det kliar i munnen.

Sen blev det söndag och 1:a advent och jag bakade lite pepparkakor på morgonen. Sen åkte vi till Arvika på julmarknad. Mötte upp med Fredrik, Linda, Tindra, Eva och Perra. Blev lite besviken,t rodde det skulle varit mer, men när kvälen kom så blev det mysigare. När vi kom hem så åkte D och spelade, jag slängde ihop en kaka, mjuk pepparkaka med äppelmos och grädde på. Väldigt gott, tycker jag. Sen tog jag med den och Neo å så gick vi till "prästgår´n" för att äta lite julmat. Hade en myskväll med dem, D kom efter en stund oxå. Fick jättegod mat.

Igår var det måndag och då bakade jag en massa fika inför kvällen, syrran kom hit och myste med Neo så jag fick dammsugat oxå. Kl18 hade vi hudvård- och sminkparty och 19 tjejer kom hit. Halva Värmskog ;) Jag tyckte att det var jättekul och vi hade ett bättre upplägg än vi haft tidigare. Pratade en del med Lotta om att starta eget, jag ska fundera mer på detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback